Jakich informacji spodziewasz się wchodząc na stronę www? Klikając na adres www.philipmorrisexposed.us liczysz na to, że znajdziesz ciekawostki, które nie powinny ujrzeć światła dziennego na temat spółki Philip Morris oraz jej oferowanych produktów.


Case: Philip Morris

Sugeruje to tekst umieszczony w adresie www. Poruszając się po sieci intuicyjnie nazwy domen sugerują nam co się pod danym adresem znajduje. Tak jak zaglądając na stronę philipmorrisusa.com spodziewasz się, że odnajdziesz informacje na temat firmy, jej misję, historię, klientów, produkty, tak wchodząc na stronę philipmorrisexposed.us chcesz zobaczyć brudy wyciągnięte spod dywanu.

Jednak Internet zaskakuje nas. Wchodząc na tą stronę niestety nie odnajdziesz żadnych informacji na temat spółki. Widzisz witrynę obejmującą kampanię rzucenia palenia. Znajdziesz na niej informacje jak poradzić sobie z uzależnieniem: filmy, poradniki, wypowiedzi osób którym się udało, forum, na którym możecie porozumieć się z innymi osobami, które również są uzależnione od nikotyny. Tą samą stronę odnajdziesz pod adresem QuitSmoking.com .

Zabezpiecz znak

Philip Morris odczytał taki zabieg, umieszczenia kampanii Quit Smoking na domenie zaczynającej się od nazwy jego firmy, jako działania przeciwko niemu. Oskarżył właściciela o użycie znaku łudząco podobnego do jego w złej wierze. Podany przez nas adres to tylko przykład. Oskarżenie dotyczyło 24 adresów www zawierających nazwę Philip Morris. Ostatecznie spółka wygrała sprawę. Sąd nakazał przeniesienie praw do domeny z oskarżonego do Spółki.

Ta opisana sytuacja nie jest pierwsza i zapewne nie ostatnia jaka miała miejsce w Internecie. Jest wiele sposobów na zapobieganie takich sytuacji. Aczkolwiek nie zawsze mamy do tego uzasadnione prawo. Pamiętaj, aby zadbać o swoją markę. Wejdź w posiadanie znaku towarowego. Znak towarowy pozwoli Ci na wyłączność ? to pierwszy krok do zapewnienia swojej marce unikalności.

źródło: Domeny.pl

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Itaka. Świadomie do celu

Itaka. Świadomie do celu

Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników.

Czytaj dalej >>
Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>