Calvin Klein przegrał przed UDRP sprawę, próbując przejąć domenę FuckCalvinKlein.com.

Posiadacz domeny powiedział on, że „nie uważa, aby jakikolwiek konsument naprawdę sądził, że najlepszym sposobem na znalezienie produktów z logo Calvin Klein jest wpisanie w pasek przeglądarki adresu fuckcalvinklein.com.

Domena została zarejestrowana w celu przyszłego wykorzystania jako miejsce do protestu, a także jako część większego planu, polegającego na rejestracji nazw zawierających znane znaki towarowe poprzedzone słowem 'fuck', aby stworzyć sieć łatwo rozpoznawalnych, gdzie konsumenci będą mogli wyrazić swoją opinię.

Panelista UDRP R. Glen Ayers zgodził się z argumentacją, że nazwa nie jest myląco podobna do znaku towarowego CALVIN KLEIN w rozumieniu punktu 4. a. (i) polityki rozstrzygania sporów, ponieważ słowo 'fuck' wyraźnie wskazuje na to, ze właściciel domeny nie jest powiązany z firmą, a użytkownik Internetu wprowadzając nazwę w przeglądarce nie będzie oczekiwał, że Calvin Klein może lub chce mieć jakiekolwiek powiązania z taką nazwą domeny.

Według danych ze strony UDRPSearch.com jest to pierwszy z 12 przypadków, kiedy posiadacz domeny z nazwą zaczynającą się od 'fuck' i zwierającą znak towarowy wygrywa sprawę przed UDRP.

Źródło: Domeny.pl / The Domains
Fot.: Flickr/igotphotos

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Budując i rozwijając swoją ofertę, zależy Ci aby domena była dostępna 24h, a kontakt z Klientami poprzez skrzynkę mailową skuteczny i szybki. Niekiedy zdarzyć się może, że domena znalazła się na liście spamu.

Czytaj dalej >>
Ciekawe transakcje na rynku domen

Ciekawe transakcje na rynku domen

Wydaje Ci się, że rejestracja domeny internetowej to tylko niezbędny element obecności online? Stawiasz stronę i potrzebujesz domeny. Otóż nie! O tym, że domena może być dobrym sposobem na biznes mówią wartości transakcji, które odnotowujemy na rynku domen. Zobacz najciekawsze.

Czytaj dalej >>
Itaka. Świadomie do celu

Itaka. Świadomie do celu

Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników.

Czytaj dalej >>