Calvin Klein przegrał przed UDRP sprawę, próbując przejąć domenę FuckCalvinKlein.com.

Posiadacz domeny powiedział on, że „nie uważa, aby jakikolwiek konsument naprawdę sądził, że najlepszym sposobem na znalezienie produktów z logo Calvin Klein jest wpisanie w pasek przeglądarki adresu fuckcalvinklein.com.

Domena została zarejestrowana w celu przyszłego wykorzystania jako miejsce do protestu, a także jako część większego planu, polegającego na rejestracji nazw zawierających znane znaki towarowe poprzedzone słowem 'fuck’, aby stworzyć sieć łatwo rozpoznawalnych, gdzie konsumenci będą mogli wyrazić swoją opinię.

Panelista UDRP R. Glen Ayers zgodził się z argumentacją, że nazwa nie jest myląco podobna do znaku towarowego CALVIN KLEIN w rozumieniu punktu 4. a. (i) polityki rozstrzygania sporów, ponieważ słowo 'fuck’ wyraźnie wskazuje na to, ze właściciel domeny nie jest powiązany z firmą, a użytkownik Internetu wprowadzając nazwę w przeglądarce nie będzie oczekiwał, że Calvin Klein może lub chce mieć jakiekolwiek powiązania z taką nazwą domeny.

Według danych ze strony UDRPSearch.com jest to pierwszy z 12 przypadków, kiedy posiadacz domeny z nazwą zaczynającą się od 'fuck’ i zwierającą znak towarowy wygrywa sprawę przed UDRP.

Źródło: Domeny.pl / The Domains
Fot.: Flickr/igotphotos

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>