Calvin Klein przegrał przed UDRP sprawę, próbując przejąć domenę FuckCalvinKlein.com.

Posiadacz domeny powiedział on, że „nie uważa, aby jakikolwiek konsument naprawdę sądził, że najlepszym sposobem na znalezienie produktów z logo Calvin Klein jest wpisanie w pasek przeglądarki adresu fuckcalvinklein.com.

Domena została zarejestrowana w celu przyszłego wykorzystania jako miejsce do protestu, a także jako część większego planu, polegającego na rejestracji nazw zawierających znane znaki towarowe poprzedzone słowem 'fuck', aby stworzyć sieć łatwo rozpoznawalnych, gdzie konsumenci będą mogli wyrazić swoją opinię.

Panelista UDRP R. Glen Ayers zgodził się z argumentacją, że nazwa nie jest myląco podobna do znaku towarowego CALVIN KLEIN w rozumieniu punktu 4. a. (i) polityki rozstrzygania sporów, ponieważ słowo 'fuck' wyraźnie wskazuje na to, ze właściciel domeny nie jest powiązany z firmą, a użytkownik Internetu wprowadzając nazwę w przeglądarce nie będzie oczekiwał, że Calvin Klein może lub chce mieć jakiekolwiek powiązania z taką nazwą domeny.

Według danych ze strony UDRPSearch.com jest to pierwszy z 12 przypadków, kiedy posiadacz domeny z nazwą zaczynającą się od 'fuck' i zwierającą znak towarowy wygrywa sprawę przed UDRP.

Źródło: Domeny.pl / The Domains
Fot.: Flickr/igotphotos

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>