Na początku miesiąca pałac Buckingham wykupił adresy internetowe związane z rodziną królewską, starając się zapobiec w ten sposób próbom cybersquattingu i chroniąc tożsamość online członków rodziny królewskiej. Cybersquatting polega na kupowaniu niezarejestrowanych adresów związanych z osobą publiczną lub firmą bez zamiaru stworzenia rzeczywistej strony, a jedynie wyciągnięcia pieniędzy, z czym najczęściej wiąże się żądanie wysokiej ceny za odsprzedaż.


Domeny dla rodziny królewskiej

Wśród wykupionych nazw znajdują się m.in. countessofwessex.com, theprincessroyal.org, dukeofkent.org oraz earlandcountessofwessex.com, czyli tych członków rodziny królewskiej, którzy nie posiadają własnych dedykowanych stron internetowych, tylko wpisy na oficjalnej witrynie monarchii brytyjskiej pod adresem royal.gov.uk. Prawdopodobnie zostaną kupione także adresy princessbeatrice.org i princesseugenie.org, bowiem zostały zarejestrowane w tym samym czasie, kiedy pałac Buckingham dokonywał masowych zakupów.

Rzecznik Buckingham powiedział: Kupiliśmy pewną liczbę adresów jako środek zapobiegawczy, mający na celu powstrzymanie innych przed ich używaniem, a także zmyślą o ich przyszłym wykorzystaniu.

Wśród członków rodziny królewskiej, którzy już posiadają własne strony znajdują się książę Wilhelm i księżna Katarzyna, których strona zawiera oficjalne biografie pary i podstronę poświęconą półrocznemu księciu Jerzemu. Wspólną stronę maja również Książę Walii i księżna Kornwalii, natomiast książę Harry ma swoją własną.

Ocenia się, że nazwy kupione przez pałac Buckingham kosztowały od 5 do 30 funtów każda.

Źródło: Domeny.pl/The Telegraph

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>