Na początku miesiąca pałac Buckingham wykupił adresy internetowe związane z rodziną królewską, starając się zapobiec w ten sposób próbom cybersquattingu i chroniąc tożsamość online członków rodziny królewskiej. Cybersquatting polega na kupowaniu niezarejestrowanych adresów związanych z osobą publiczną lub firmą bez zamiaru stworzenia rzeczywistej strony, a jedynie wyciągnięcia pieniędzy, z czym najczęściej wiąże się żądanie wysokiej ceny za odsprzedaż.


Domeny dla rodziny królewskiej

Wśród wykupionych nazw znajdują się m.in. countessofwessex.com, theprincessroyal.org, dukeofkent.org oraz earlandcountessofwessex.com, czyli tych członków rodziny królewskiej, którzy nie posiadają własnych dedykowanych stron internetowych, tylko wpisy na oficjalnej witrynie monarchii brytyjskiej pod adresem royal.gov.uk. Prawdopodobnie zostaną kupione także adresy princessbeatrice.org i princesseugenie.org, bowiem zostały zarejestrowane w tym samym czasie, kiedy pałac Buckingham dokonywał masowych zakupów.

Rzecznik Buckingham powiedział: Kupiliśmy pewną liczbę adresów jako środek zapobiegawczy, mający na celu powstrzymanie innych przed ich używaniem, a także zmyślą o ich przyszłym wykorzystaniu.

Wśród członków rodziny królewskiej, którzy już posiadają własne strony znajdują się książę Wilhelm i księżna Katarzyna, których strona zawiera oficjalne biografie pary i podstronę poświęconą półrocznemu księciu Jerzemu. Wspólną stronę maja również Książę Walii i księżna Kornwalii, natomiast książę Harry ma swoją własną.

Ocenia się, że nazwy kupione przez pałac Buckingham kosztowały od 5 do 30 funtów każda.

Źródło: Domeny.pl/The Telegraph

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>