Rynek domen Sedo przeprowadził ankietę wśród 1150 osób z USA, Wielkiej Brytanii, Chin i Niemiec na temat postrzegania i świadomości istnienia nowych domen.


Tak dla nowych domen

Badanie wykazało m.in., że Chiny są dużo bardziej zaawansowane w porównaniu z innymi krajami, jeżeli chodzi o wiedzę dotyczącą nowych domen, a pogląd na samą ideę i jej powodzenie jest tam dużo pozytywniejszy.

Zdecydowana większość badanych rozumie znaczenie roli, jaką domeny internetowe odgrywają w ich działalności (80%). Ponadto sondaż pokazał, że nowe domeny są postrzegane raczej pozytywnie, 63% uważa, że ich wprowadzenie było dobrym pomysłem.

Nowe domeny coraz bardziej popularne

Sondaż pokazał także, że poziom świadomości nowych domen w społeczeństwie stale rośnie. W badaniu przeprowadzonym w 2013 roku wśród Amerykanów zajmujących się zawodowo marketingiem tylko 25% wiedziało cokolwiek o nowych domenach, a w tegorocznym wskaźnik ten wyniósł 40%. Ogólnie we wszystkich krajach, w których przeprowadzono ankietę 41% było świadome wprowadzenia nowych domen, 40% nic o tym nie wiedziało, a 19% przyznało, że coś o tym słyszało, ale nie jest do końca pewne.

Większość z nas używa Internetu codziennie, zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym, więc bardzo ważne jest zrozumienie zmian, jakie w nim zachodzą. Przy dużej liczbie osób, które wciąż nie są świadome istnienia nowych domen, a także tych, które nie wiedzą, jak je wykorzystać, oczywiste jest, że organizacje branżowe muszą kontynuować działalność edukacyjną w tym zakresie.

Tobias Flaitz, prezes Sedo

Większość ankietowanych w USA  (54%) nie wie nic o nowych domenach. Jest to  odsetek dużo niższy od pozostałych krajów, w których przeprowadzono ankietę. Marketingowcy w USA są bardziej sceptyczni w kwestii wprowadzenia nowych domen, niż jakakolwiek inna grupa. Wśród nich aż 75% uważa, że nowe domeny wprowadzą zamieszanie w Internecie. Zdanie to podziela tylko 50% ogółu badanych w USA i 43% wszystkich ankietowanych. Rok temu opinię o możliwości wystąpienia problemów podzielało 62% pracowników marketingu w USA. To w połączeniu z pozytywnymi opiniami z innych krajów pokazuje, że kampanie przeciwko nowym domenom prowadzone przez Verisign czy Association of National Advertisers miały jednak dość duży wpływ na opinie.

W Wielkiej Brytanii 44% respondentów nie słyszało o nowych domenach. Niewiedza w kwestii nowych domen w Niemczech dotyczy tylko 29% badanych. Większość (55%) uważa, że wprowadzenie nowych domen było dobrym pomysłem. Z kolei prawie połowa uważa, że nowe domeny wprowadzą zamieszanie w Internecie.

Większość respondentów z Chin ma pozytywne podejście do nowych domen, uważając ich wprowadzenie za dobry pomysł (86%) i oczekuje, że dzięki nim łatwiej będzie poruszać się w Internecie (62%). Świadomość istnienia nowych domen jest w Chinach niewiarygodnie wysoka, tylko 4% nic o nich nie wie. Co więcej, aż 72% twierdzi, ze widziała działające strony z nowymi końcówkami.


Źródło: Domeny.pl / Business Wire
Fot.: Sedo

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>