Przed planowanym na ten rok wprowadzeniem nowych generycznych domen najwyższego poziomu EURid, rejestr domeny najwyższego rzędu .eu, w dalszym ciągu koncentruje się na udoskonalaniu jakości .eu wynika z udostępnionego dzisiaj raportu na temat postępów rejestru w I kwartale 2013 roku.

Dla nas jakość marki .eu pozostaje kwestią kluczową, ponieważ EURid nie ma udziałów w żadnej z nowych gTLD, wnoszone przez użytkowników opłaty za nazwę domeny .eu będą nadal wykorzystywane w całości do udoskonalania obsługi i jakości .eu, a nie na finansowanie wprowadzania innej domeny najwyższego poziomu.

Marc Van Wesemael, Dyrektor Naczelny EURid

EurID pełen nowości

Koncentrując się na jakości, rejestr EURid od pewnego czasu aktywnie weryfikował losowo wybrane grupy nowo zarejestrowanych nazw domen, wyszukując rejestracji dokonywanych w złej wierze, często wykorzystywanych do prowadzenia phishingu.

W pierwszym kwartale 2013 roku rejestr wprowadził także, we współpracy ze swoimi rejestratorami, zautomatyzowany system do ciągłego monitorowania danych wszystkich podmiotów rejestrujących swoje nazwy domen .eu. Jeśli dane określonej nazwy domeny okażą się nieprawidłowe lub niekompletne, rejestrator odpowiedzialny za tę nazwę zostanie poproszony o ich zaktualizowanie. Zapewnia to nie tylko przejrzystość rejestracji, ale także możliwość kontaktowania się z podmiotami rejestrującymi własne nazwy domen .eu i pociągania ich ewentualnie do odpowiedzialności.

I kwartał 2013 w liczbach

Dzienna liczba nowych rejestracji domen .eu była o 2% większa w I kwartale 2013 roku od średniej liczby nowych rejestracji z sześciu poprzednich lat, tj. od momentu wprowadzenia domeny, co przekłada się na wzrost o 3,6% rok do roku. Wskaźnik odnawiania usługi utrzymuje się na wysokim poziomie, przeciętnie 79%, czyli nieco powyżej średniej w branży.

Szukasz odpowiedniej domeny? Sprawdź nasza ofertę ponad 1000 rozszerzeń. Możesz wybierać spośród domen zagranicznych, nowych i regionalnych, a także IDN).

Źródło: EURid/Domeny.pl

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>