Nietypowym podejściem do nazw premium w nowych domenach wykazał się rejestr Rightside, operator domeny .pub. Nazwy premium to takie, które rejestr uzna za wyjątkowo atrakcyjne pod względem popularności i rozpoznawalności. Zazwyczaj lista nazw premium w każdej nowej domenie liczy sobie kilka tysięcy pozycji. Należy dodać, że koszt rejestracji takiej domeny jest kilkakrotnie wyższy, niż w przypadku nazw spoza listy.


Domena .pub

Natomiast w przypadku domeny .pub jest inaczej: rejestr zatrzymał dla siebie tylko około 400 nazw (plus oczywiście nazwy kolizyjne). Serwis Domain Name Wire znalazł wiele atrakcyjnych nazw, których nie ma na liście premium, wśród nich nazwy miejsc i popularne nazwy pubów.

Decyzja o zredukowaniu liczby nazw premium wydaje się dobrym posunięciem, szczególnie przy obecnej liczbie nowych domen, co oznacza, że windowanie ceny zmniejsza szansę na znalezienie nabywcy. Dodatkowo w tym samym terminie do ogólnej dostępności trafia końcówka .bar, więc trudno sobie wyobrazić bardziej odpowiedni czas na popularyzację domeny .pub.


Rejestrujesz domenę .pub? Sprawdź nasz kreator stron www, za pomocą którego w prosty i intuicyjny sposób zbudujesz swoją stronę internetową.

Źródło: Domeny.pl / Domain Name Wire
Fot.: Flickr/Roger Blackwell

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>