Wiemy od dawna, że dobrze dobrana domena wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce i ułatwia odnalezienie usługi. Nikt by jednak nie pomyślał, że wybierając dobrą domenę można zaoszczędzić do 90% wydatków na reklamę.

Największymi inwestorami na rynku domen są mieszkańcy krajów Azji. Można by rzec, że są specjalistami w pozyskiwaniu najlepszych nazw dla witryn. Również wykorzystanie domeny jako trafnego narzędzia reklamowego nie jest im obce. Pewien azjatycki właściciel przedsiębiorstwa winiarskiego, które osiąga bardzo dobre wyniki na giełdzie, stwierdził, że na odpowiednio dobranej domenie zaoszczędził 90% tego co musiałby wydać na reklamę swojej firmy.

Dobra reklama może pomóc zaoszczędzić 90% wydatków na reklamę.

Hong Feng Foo, właściciel winiarni wartej 10 mln $

Hong Feng Hao, bo to o nim mowa, w 2010 r. kupił swój firmowy adres na rynku wtórnym. Dzięki temu zakupowi jego firma dzisiaj jest warta prawie 10 miliardów dolarów. Biznesmen na co dzień zajmuje się internetową sprzedażą wina. Biznes co prawda prawnie powstał już w 2009 roku, ale aż rok zajęło mu odkupienie idealnego adresu w sieci. Przedsiębiorca nie chce zdradzić ile kosztowała go ta nazwa. Sam Hong Feng Hao twierdzi, że po zakupieniu domeny firma pozyskała siedmiokrotnie więcej środków finansowych od inwestorów. Dzisiaj jego winiarnia jest największą firmą e-commerce w Państwie Środka.

Właściciel podkreśla, że zdecydowany sukces zawdzięcza domenie internetowej, ponieważ dzięki niej zaoszczędził do 90% wydatków na reklamę. Kwota jaką zapłacił za domenę dla firmy funkcjonującej wiele lat, stanowi tylko procent budżetu wydanego na marketing przez cały ten okres. Reklama stanowi tzw. koszt stały ponoszony cyklicznie. Natomiast dobra domena to właściwie wydatek jednorazowy.

Dobra domena daje przewagę biznesową i odpowiada za 15% sukcesu firmy

Yi Liu, inwestor, sprzedawca domeny 55.com

Winiarz nie jest jedynym przedsiębiorcą z Państwa Środka, który docenia wagę dobrej domeny. Firma Wo Wo Tuan została utworzona w 2010 roku i w sieci widniała pod adresem 55Tuan.com (nazwę wymawia się w języku chińskim podobnie jak ,,wo wo?). W 2011 firma zdecydowała, że kupi domenę w wariancie numerycznym. Kosztowało ją to około 3 milionów dolarów. W ciągu kilku lat biznes podwyższył swoje obroty do tego stopnia, że dziś jest notowany na NASDAQ (giełda papierów wartościowych w USA).

Polacy, na co czekacie? Branżowa końcówka: https://domeny.pl/nowe-domeny.html czy może europejska .eu: https://domeny.pl/domeny-eu.html?

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>