Platforma sprzedaży domen SEDO opublikowała dane o transakcjach, które miały miejsce w okresie kwiecień – czerwiec 2013.


Transakcje domen

Zgodnie z zaprezentowanymi informacjami doszło do 9 589 sprzedaży domen za łącznie 17,5 mln dolarów. To o 0,4 mln mniej w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku (17,9 mln $). Najlepszym miesiącem był kwiecień. Wartość sprzedaży wyniosła wtedy 6,8 mln dolarów.

Średni koszt transakcji był równy 551 dolarom. Ponad połowa domen (53%) nie przekroczyła kwoty 500 $, a co trzecia (35%) mieściła się w przedziale 501 $ – 2 500 $. Zaledwie 2% sprzedanych adresów wycenionych zostało na ponad 10 000 $.

Łącznie w II kwartale sprzedano adresy w 118 różnych TLD. Najpopularniejszą końcówką tradycyjnie zostało .COM (53% transakcji). Drugie miejsce zajęła niemiecka domena .DE (15%). Inne popularne rozszerzenia to: .NET, .CO.UK, .INFO, .ORG, .NL, .EU, .ES i .CO.

Najdroższe adresy sprzedane w raportowanym okresie to:

yinhang.com300 000 $
moms.com252 000 $
elend.com140 000 $
connectnow.com120 000 $
fotograf.de89 250 ?
breathhalyzer.com115 000 $
djx.com100 000 $
evora.com94 000 $
juxin.com66 666 $
mph.com62 000 $
SEDO prezentuje wyniki sprzedaży za II kwartał

Źródło: Domeny.pl/domainnamewire.com
(foto by AMagill via flicker.com)
(infografika via sedo.com)

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>