Platforma sprzedaży domen SEDO opublikowała dane o transakcjach, które miały miejsce w okresie kwiecień – czerwiec 2013.


Transakcje domen

Zgodnie z zaprezentowanymi informacjami doszło do 9 589 sprzedaży domen za łącznie 17,5 mln dolarów. To o 0,4 mln mniej w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku (17,9 mln $). Najlepszym miesiącem był kwiecień. Wartość sprzedaży wyniosła wtedy 6,8 mln dolarów.

Średni koszt transakcji był równy 551 dolarom. Ponad połowa domen (53%) nie przekroczyła kwoty 500 $, a co trzecia (35%) mieściła się w przedziale 501 $ – 2 500 $. Zaledwie 2% sprzedanych adresów wycenionych zostało na ponad 10 000 $.

Łącznie w II kwartale sprzedano adresy w 118 różnych TLD. Najpopularniejszą końcówką tradycyjnie zostało .COM (53% transakcji). Drugie miejsce zajęła niemiecka domena .DE (15%). Inne popularne rozszerzenia to: .NET, .CO.UK, .INFO, .ORG, .NL, .EU, .ES i .CO.

Najdroższe adresy sprzedane w raportowanym okresie to:

yinhang.com300 000 $
moms.com252 000 $
elend.com140 000 $
connectnow.com120 000 $
fotograf.de89 250 ?
breathhalyzer.com115 000 $
djx.com100 000 $
evora.com94 000 $
juxin.com66 666 $
mph.com62 000 $
SEDO prezentuje wyniki sprzedaży za II kwartał.

Źródło: Domeny.pl/domainnamewire.com
(foto by AMagill via flicker.com)
(infografika via sedo.com)

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>