Platforma sprzedaży domen SEDO opublikowała dane o transakcjach, które miały miejsce w okresie kwiecień – czerwiec 2013.


Transakcje domen

Zgodnie z zaprezentowanymi informacjami doszło do 9 589 sprzedaży domen za łącznie 17,5 mln dolarów. To o 0,4 mln mniej w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku (17,9 mln $). Najlepszym miesiącem był kwiecień. Wartość sprzedaży wyniosła wtedy 6,8 mln dolarów.

Średni koszt transakcji był równy 551 dolarom. Ponad połowa domen (53%) nie przekroczyła kwoty 500 $, a co trzecia (35%) mieściła się w przedziale 501 $ – 2 500 $. Zaledwie 2% sprzedanych adresów wycenionych zostało na ponad 10 000 $.

Łącznie w II kwartale sprzedano adresy w 118 różnych TLD. Najpopularniejszą końcówką tradycyjnie zostało .COM (53% transakcji). Drugie miejsce zajęła niemiecka domena .DE (15%). Inne popularne rozszerzenia to: .NET, .CO.UK, .INFO, .ORG, .NL, .EU, .ES i .CO.

Najdroższe adresy sprzedane w raportowanym okresie to:

yinhang.com300 000 $
moms.com252 000 $
elend.com140 000 $
connectnow.com120 000 $
fotograf.de89 250 ?
breathhalyzer.com115 000 $
djx.com100 000 $
evora.com94 000 $
juxin.com66 666 $
mph.com62 000 $
SEDO prezentuje wyniki sprzedaży za II kwartał

Źródło: Domeny.pl/domainnamewire.com
(foto by AMagill via flicker.com)
(infografika via sedo.com)

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>