Platforma sprzedaży domen SEDO opublikowała dane o transakcjach, które miały miejsce w okresie kwiecień – czerwiec 2013.


Transakcje domen

Zgodnie z zaprezentowanymi informacjami doszło do 9 589 sprzedaży domen za łącznie 17,5 mln dolarów. To o 0,4 mln mniej w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku (17,9 mln $). Najlepszym miesiącem był kwiecień. Wartość sprzedaży wyniosła wtedy 6,8 mln dolarów.

Średni koszt transakcji był równy 551 dolarom. Ponad połowa domen (53%) nie przekroczyła kwoty 500 $, a co trzecia (35%) mieściła się w przedziale 501 $ – 2 500 $. Zaledwie 2% sprzedanych adresów wycenionych zostało na ponad 10 000 $.

Łącznie w II kwartale sprzedano adresy w 118 różnych TLD. Najpopularniejszą końcówką tradycyjnie zostało .COM (53% transakcji). Drugie miejsce zajęła niemiecka domena .DE (15%). Inne popularne rozszerzenia to: .NET, .CO.UK, .INFO, .ORG, .NL, .EU, .ES i .CO.

Najdroższe adresy sprzedane w raportowanym okresie to:

yinhang.com300 000 $
moms.com252 000 $
elend.com140 000 $
connectnow.com120 000 $
fotograf.de89 250 ?
breathhalyzer.com115 000 $
djx.com100 000 $
evora.com94 000 $
juxin.com66 666 $
mph.com62 000 $
SEDO prezentuje wyniki sprzedaży za II kwartał

Źródło: Domeny.pl/domainnamewire.com
(foto by AMagill via flicker.com)
(infografika via sedo.com)

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres.

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres

Chcesz zarejestrować domenę, ale okazuje się, że wymarzona nazwa posiada już swojego abonenta. Domena jest już zajęta. Czy to oznacza, że szansa przepadła już bezpowrotnie? Nie koniecznie, poznaj usługę opcji na domenę.

Czytaj dalej >>
Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>