Słowa kluczowe potrzebne są do meta-tagów, do nagłówków, jako inspiracje do artykułów, do nazw profili w Google Moja Firma, do kampanii na sieć wyszukiwania… Ale skąd je brać? Czy korzystasz z planu słów kluczowych w swoich działaniach?

W tym artykule omówimy kilka przydatnych narzędzi, które pozwolą Ci odnaleźć frazy kluczowe – za darmo. Stworzoną propozycje słów kluczowych wykorzystasz w content marketingu, w wynikach organicznych, w kampanii reklamowej czy szerzej pozycjonowanie stron będzie prostsze.


Słowa kluczowe. Dlaczego to ważne?

Słowo kluczowe, czyli jak komunikować się w sieci? W sieci znajdziemy szereg narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych. Te najpopularniejsze omawiamy poniżej. Użycie danego słowa kluczowego pozwala nam precyzyjnie zaplanować działania komunikacyjne. Nie są to ogólne wyrażenia, ale rzeczywiste hasła wpisywane do wyszukiwarki dla Twojej branży. Zarówno w kampanii google, w przypadku tworzenia grupy reklam, jak również w wyszukiwarce. Klienci szukając danych produktów i usług, zanim nastąpi magiczne kliknięcie, znajdują je po danym słowie kluczowym. Wpisując frazę kluczową (inaczej słowo kluczowe) lądują na Twojej witrynie. Jak je poznać? Używałeś już planera słów kluczowych? Sprawdzałeś rzeczywiste liczby wyszukiwań w internecie danych fraz? Informacje takie pozyskasz w planerze słów kluczowych.

Jak używać planera słów kluczowych?

Planer słów kluczowych to narzędzie, które pomaga w działaniach SEO i marketingu treści. Pomaga określić, które słowa kluczowe są najbardziej odpowiednie dla Twojej treści. Ułatwia znalezienie właściwego słowa do użycia w tytule, meta opisie i treści. Planer słów kluczowych to fantastyczne narzędzie, którego możesz użyć, gdy chcesz precyzyjnie i skutecznie znaleźć słowa kluczowe dla swojej witryny według których znajdą się odbiorcy. Narzędzia pomagają dowiedzieć się, czego szukają ludzie i daje pomysły, jak zoptymalizować zawartość witryny. Na rynku dostępnych jest kilkadziesiąt rozwiązań.

Na rynku znajdziesz wiele narzędzi do badania słów kluczowych, ale nie wszystkie działają równie dobrze. W tym artykule przedstawimy niektóre z najlepszych dostępnych obecnie narzędzi, a także kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzia do swoich potrzeb.


Planer słów kluczowych w Google Ads

Najpopularniejsze i najważniejsze narzędzie do analizy słów kluczowych to Google Keyword Planner. Planer słów kluczowych google ads, do niedawna dostępny był całkowicie za darmo, obecnie aktywny tylko na kontach Google Ads, na których prowadzona jest kampania.

Jak korzystać z Google Keyword Planner

Słowa kluczowe pozwolą nam dobrać frazy interesujące dla naszych potencjalnych odbiorców. Planer słów kluczowych google ads pozwala na badanie słów kluczowych i sprawdzenie historycznych danych i prognoz. Aby odkryć nowe słowa kluczowe bądź listę słów kluczowych lub sprawdzić popularność znanych Ci słów:

  1. Zaloguj się do Google Ads
  2. Przejdź do Narzędzia i ustawienia / Planowanie / Planer słów kluczowych google
  3. Wybierz: Poznaj nowe słowa kluczowe
  4. Wpisz słowa, które przychodzą Ci do głowy (np. jeśli działasz na rynku nieruchomości wpisz „nieruchomości”) lub podaj adres swojej strony www. Otrzymasz gotowe propozycje słów kluczowych.

Jakie dane dostarcza Planer

  • średnią miesięczną liczbę wyszukiwań (zapytań do Google) za ostatnie 12 miesięcy (co możesz zmienić) w kraju i języku jaki wskażesz (domyślnie ustawiona jest Polska, polski) dla frazy, do której zacząłeś badanie. Średnia miesięczna liczba wyszukiwań pozwoli ocenić Ci potencjał dla frazy;
  • lista fraz zbliżonych, możesz znaleźć słowa kluczowe podobne do tych, które wpisałeś
  • ocena konkurencji w Google Ads na daną frazę (słowa kluczowe), sugerowana stawka za obecność na górze strony.
Informacje w Planerze słów kluczowych

Jak analizować słowa kluczowe z Planera?

  • sortuj wyniki według liczby zapytań, aby odkryć najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe – to najpewniej te będziesz chciał potem wykorzystać w swoich tekstach (przykładowo słowo „domena” jest wyszukiwane 33 100 razy / m-c);
  • sortuj po konkurencji, aby poznać słowa kluczowe, na które jest niska konkurencja w Google Ads, więc potencjalnie będzie łatwiej się na nie „przebić” w wynikach wyszukiwania Google (przykładowo fraza „co to domena” ma niską konkurencję, a stosunkowo dużo zapytań, bo 260 / m-c);
  • bądź kreatywny, szukaj synonimów z danym słowem kluczowym, o których nie pomyślałeś, przymiotników, które powiedzą Ci jakie cechy są cenione.

AnswerThePublic

Answerthepublic.com to darmowe narzędzie dające wyniki także w języku polskim. Wystarczy wpisać dowolne słowo, by uzyskać listę fraz z jego użyciem. Szczególnie ciekawe są pytania, które często można potraktować jak gotowe tematy do artykułów na swój blog, FAQ czy sekcję pomocy.

Przykładowo wpisując w wyszukiwarce słowo „domena” wyświetlono je 78 pytań, a wśród nich „jak sprawdzić czy domena jest wolna” czy „jak sprawdzić kiedy domena będzie wolna”.

Informacja z Answer the Public

Dane pozyskane z Answerthepublic możesz następnie sprawdzić za pomocą Google Keyword Plannera, aby dowiedzieć się jak często uzyskane frazy są wyszukiwane w Google.


SemStorm

Podobne dane uzyskasz dzięki polskiemu narzędziu
https://app.semstorm.com/keywords-simple/, ale tym razem analiza przebiega nie per język, ale per kraj i miasto.

Wyszukiwane hasła w SemStorm

SemStorm dostarczy Ci dużo więcej danych o Twoich słowach kluczowych, zmieniającej się pozycji Twojej strony www – w wersji płatnej.


Google Search Console

To bezpłatne narzędzie od Google – must-have każdego właściciela strony www – dokładnie omówiliśmy je w jednym z naszych artykułów.

To właśnie w GSC odkryliśmy iż artykuł, który właśnie czytasz rankuje na frazę… „domena jurysty krzyżówka„, mimo że dotąd nie znajdowała się ona w nim. Jak myślisz, sama wzmianka pomoże poprawić wynik strony na tą frazę?


Keyword Tool

Jeśli nie posiadasz konta Google Ads lub nie przeprowadzasz z niego kampanię reklamową możesz alternatywnie skorzystać z keywordtool.io. Tutaj jednak mimo, że poznasz frazy uszeregowane rosnąco/malejąco według liczby zapytań do Google to jednak nie zobaczysz liczby zapytań. Ale możesz skorzystać z niego jako planera słów kluczowych dla swoich działań komunikacyjnych.

To, co wartościowe to:

  • dostępność danych w języku PL,
  • możliwość wygodnego zobaczenia pytań ze swoim wybranym słowem,
  • możliwość poznania wyszukiwanych fraz nie tylko w Google, ale też w YouTube czy Twitterze.
Wyszukiwanie haseł w Keyword Tool

Google Trends

To narzędzie, które pomaga nam mierzyć popularność określonych tematów, produktów, haseł lub słów. Może służyć do identyfikacji najpopularniejszych zapytań wyszukiwania w określonym przedziale czasu i trendów w danym dniu. Możesz również zobaczyć, jak zmieniało się zainteresowanie tymi tematami na przestrzeni czasu. To narzędzie do analizy trendów. Za pomocą planera słów kluczowych od Google Trends:

  • z jednej strony sprawdzisz historię uzyskanego wcześniej słowa kluczowego,
  • a z drugiej – w sekcji Podobne zapytania – poznasz najpopularniejsze frazy.
Historia słowa kluczowego w Google Trends

Podsumowując

Key words dostępne są na wyciągnięcie ręki. Jeśli tylko masz smykałkę do analityki szybko odnajdziesz frazy, które przysporzą Twojej stronie, sklepowi czy reklamie sporo ruchu – zarówno w procesie pozycjonowania jak i bieżącej komunikacji. I tego Ci życzę.

Narzędzia do badania słów kluczowych są istotną częścią procesu planowania treści. Narzędzia te mogą pomóc w określeniu, które frazy kluczowe z największym prawdopodobieństwem przyniosą ruch i konwersje Twojej firmie. Pomagają również zrozumieć, na jakie hasła kluczowe kierują konkurenci, co jest bezcenną informacją dla każdego marketera.

Sprawdź w jaki sposób użytkownicy wpisują hasła związane z Twoją branżą – jakie to są pytania wpisywane w wyszukiwarkę. Jaką notują miesięczną liczbę wyszukiwań. Taki przegląd planu dokonasz samodzielnie. Wystarczy, że poznasz dane narzędzia.

Lista słów kluczowych pozwoli Ci nie tylko zaistnieć w sieci wyszukiwania, ale także zdobyć wysokie pozycje wyszukiwarki. Wybierz narzędzie dla siebie poznaj jego możliwości, sprawdź dane słowo kluczowe i rozpocznij proces pozycjonowania. Wykorzystasz w kampanii google, w projektowaniu komunikacji. Możesz użyć planera słów kluczowych google, skorzystać z narzędzia semstorm czy answerthepublic.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 2
Skąd brać słowa kluczowe do optymalizacji strony www
Komentarze
  • Ciekawym narzędziem, które oprócz sugestii słów kluczowych daje dużo większe możliwości jest też https://contadu.com/. Narzędzie analizuje treści na stronach konkurencji i na tej podstawie generuje nam listę słów jakich powinniśmy użyć w tekście, aby odpowiednio rankować w Google. Polecam przetestować!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii SEO

ICANN odpowiada Google'owi: NIE

Jak uruchomić Google Analytics i Google Search Console na WordPressie

Jeśli chcesz prowadzić profesjonalny marketing w Internecie, pozycjonowanie strony, jej reklamę, analityka jest koniecznością. Co najlepsze najpopularniejsze narzędzia są bezpłatne ...

Czytaj dalej >>
Zmierz szybkość swojej strony. Narzędzia i zasady

Zmierz szybkość swojej strony. Narzędzia i zasady

Szybkość strony www, czyli czas potrzebny na jej załadowanie się, to kluczowy element odbioru Twojej strony - zarówno przez roboty indeksujące (SEO), jak i ludzi (UX). To właśnie dlatego prędkość strony jest tak ważna

Czytaj dalej >>
Web Push? Firefox mówi nie!

Web Push? Firefox mówi nie!

Firefox wyłącza powiadomienia Web Push. Od teraz, krótkie wiadomości, które za zgodą użytkownika wyświetlają się w przeglądarce zostaną ograniczone. Jak zapowiada Firefox to kolejny krok w trosce o komfort użytkowników.

Czytaj dalej >>