Słowa kluczowe potrzebne są do meta-tagów, do nagłówków, jako inspiracje do artykułów, do nazw profili w Google Moja Firma, do kampanii na sieć wyszukiwania… Ale skąd je brać?

W tym artykule omówimy kilka przydatnych narzędzi, które pozwolą Ci odnaleźć frazy kluczowe – za darmo.


Planer słów kluczowych w Google Ads

Najpopularniejsze i najważniejsze narzędzie do analizy słów kluczowych to Google Keyword Planner. Do niedawna dostępny całkowicie za darmo, obecnie aktywny tylko na kontach Google Ads, na których prowadzona jest kampania.

Jak korzystać z Google Keyword Planner

Planer pozwala na badanie słów kluczowych i sprawdzenie historycznych danych i prognoz. Aby odkryć nowe słowa kluczowe lub sprawdzić popularność znanych Ci słów:

  1. Zaloguj się do Google Ads
  2. Przejdź do Narzędzia i ustawienia / Planowanie / Planer słów kluczowych
  3. Wybierz: Poznaj nowe słowa kluczowe
  4. Wpisz słowa, które przychodzą Ci do głowy (np. jeśli działasz na rynku nieruchomości wpisz „nieruchomości”) lub podaj adres swojej strony www

Jakie dane dostarcza Planer

  • średnia miesięczna liczba zapytań do Google za ostatnie 12 miesięcy (co możesz zmienić) w kraju i języku jaki wskażesz (domyślnie ustawiona jest Polska, polski) dla frazy, do której zacząłeś badanie;
  • lista fraz zbliżonych,
  • ocena konkurencji w Google Ads na daną frazę, szacowana stawka obecność na górze strony.
Informacje w Planerze słów kluczowych

Jak analizować słowa kluczowe z Planera?

  • sortuj wyniki według liczby zapytań, aby odkryć najczęściej wyszukiwane słowa – to najpewniej te będziesz chciał potem wykorzystać w swoich tekstach (przykładowo słowo „domena” jest wyszukiwane 33 100 razy / m-c);
  • sortuj po konkurencji, aby poznać frazy, na które jest niska konkurencja w Google Ads, więc potencjalnie będzie łatwiej się na nie „przebić” w wynikach wyszukiwania Google (przykładowo fraza „co to domena” ma niską konkurencję, a stosunkowo dużo zapytań, bo 260 / m-c);
  • bądź kreatywny, szukaj synonimów, o których nie pomyślałeś, przymiotników, które powiedzą Ci jakie cechy są cenione.

AnswerThePublic

Answerthepublic.com to darmowe narzędzie dające wyniki także w języku polskim. Wystarczy wpisać dowolne słowo, by uzyskać listę fraz z jego użyciem. Szczególnie ciekawe są pytania, które często można potraktować jak gotowe tematy do artykułów na swój blog, FAQ czy sekcję pomocy.

Przykładowo dla słowa „domena” wyświetlono 78 pytań, a wśród nich „jak sprawdzić czy domena jest wolna” czy „jak sprawdzić kiedy domena będzie wolna”.

Informacja z Answer the Public

Dane pozyskane z Answerthepublic możesz następnie sprawdzić za pomocą Google Keyword Plannera, aby dowiedzieć się jak często uzyskane frazy są wyszukiwane w Google.


SemStorm

Podobne dane uzyskasz dzięki polskiemu narzędziu
https://app.semstorm.com/keywords-simple/ , ale tym razem analiza przebiega nie per język, ale per kraj i miasto.

Wyszukiwane hasła w SemStorm

SemStorm dostarczy Ci dużo więcej danych o Twoich słowach kluczowych, zmieniającej się pozycji Twojej strony www – w wersji płatnej.


Google Search Console

To darmowe narzędzie od Google – must-have każdego właściciela strony www – dokładnie omówiliśmy je w jednym z naszych artykułów.

To właśnie w GSC odkryliśmy iż artykuł, który właśnie czytasz rankuje na frazę… „domena jurysty krzyżówka„, mimo że dotąd nie znajdowała się ona w nim. Jak myślisz, sama wzmianka pomoże poprawić wynik strony na tą frazę?


Keyword Tool

Jeśli nie posiadasz konta Google Ads lub nie prowadzisz z niego kampanii możesz alternatywnie skorzystać z keywordtool.io. Tutaj jednak mimo, że poznasz frazy uszeregowane rosnąco/malejąco według liczby zapytań do Google to jednak nie zobaczysz liczby zapytań.

To, co wartościowe to:

  • dostępność danych w języku polskim,
  • możliwość wygodnego zobaczenia pytań ze swoim wybranym słowem,
  • możliwość poznania wyszukiwanych fraz nie tylko w Google, ale też w YouTube czy Twitterze.
Wyszukiwanie haseł w Keyword Tool

Google Trends

To narzędzie do analizy trendów pozwala:

  • z jednej strony sprawdzić historię uzyskanego wcześniej słowa kluczowego,
  • a z drugiej – w sekcji Podobne zapytania – poznać najpopularniejsze frazy.
Historia słowa kluczowego w Google Trends

Podsumowując

Słowa kluczowe dostępne są na wyciągnięcie ręki. Jeśli tylko masz smykałkę do analityki szybko odnajdziesz frazy, które przysporzą Twojej stronie, sklepowi czy reklamie sporo ruchu. I tego Ci życzę.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii SEO

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Zastanawiasz się nad tworzeniem podcastów dla swojej firmy? Podcasty są potężnym narzędziem dla każdego rodzaju biznesu, pozwalającym usłyszeć Twój głos (dosłownie) na przepełnionym rynku. Chociaż wciąż są stosunkowo nowe...

Czytaj dalej >>
Zmierz szybkość swojej strony. Narzędzia i zasady

Zmierz szybkość swojej strony. Narzędzia i zasady

Szybkość strony www, czyli czas potrzebny na jej załadowanie się, to kluczowy element odbioru Twojej strony - zarówno przez roboty indeksujące (SEO), jak i ludzi (UX). To właśnie dlatego prędkość strony jest tak ważna

Czytaj dalej >>
Web Push? Firefox mówi nie!

Web Push? Firefox mówi nie!

Firefox wyłącza powiadomienia Web Push. Od teraz, krótkie wiadomości, które za zgodą użytkownika wyświetlają się w przeglądarce zostaną ograniczone. Jak zapowiada Firefox to kolejny krok w trosce o komfort użytkowników.

Czytaj dalej >>