Podajesz link z adresem URL, którego rozpiętość jest dłuższa niż tekst Twojej wiadomości? Długie linki nie tylko źle wyglądają w wiadomości, ale mówią wiele o Twoim profesjonalizmie – lub jego braku – w komunikacji marketingowej. Poznaj narzędzia za pomocą których stworzysz przyjazne linki do swojego serwisu.


Komunikacja w pełnym wydaniu

Każdy detal w projektowaniu komunikacji z klientem przekłada się na jego doświadczenie i wpływa na ścieżkę zakupową. Zaprojektowałeś stronę internetową, przygotowane przez Ciebie katalogi reklamowe korespondują z Twoją marką, a komunikacja w socialach jest zwieńczeniem działań. Dostajesz wiadomość na messengerze od klienta – wysyłasz linka do swojego katalogu, gdzie nazwa jest długa i nie wygląda atrakcyjnie. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy Twój klient używa urządzenia mobilnego. Jak to zrobisz?


Jak skrócić link?

Krótki i przyjazny link do Twojej strony URL nie tylko ładnie się prezentuje, ale też daje możliwość ciekawego zaprezentowania treści. Zwłaszcza gdy skorzystać z możliwości skrócenia linku z wykorzystaniem domeny. Skrócić link możesz na 2 sposoby. Pierwszy z nich to skorzystanie z darmowych internetowych skracaczy linków. Wpisując długi, nie atrakcyjny link, otrzymujesz zwięzły adres URL. Możesz też skorzystać z bardziej profesjonalnego podejścia i skrócić link z wykorzystaniem własnej domeny.


Skracacze linku

Skracacze linku to prosty i wygodny sposób na zachowanie przyjaznej formy linków. Skrócona forma adresu url w korespondencji prezentuje się profesjonalnie, a przede wszystkim jest lekka w odbiorze. Na rynku dostępnych jest mnóstwo narzędzi do skracania linków. Możesz to zrobić na dwa sposoby. Istnieją narzędzia, które skracają Twój link z zachowaniem własnego brandu. Przykładowo, stosując jedno z najpopularniejszych narzędzi do skracania linków bit.ly dostajemy skrócony url jak poniżej:

Skrócenie linki w bit.ly
Link wygenerowany za pomocą bit.ly

Kolejnym sposobem jest skracanie linku z zachowaniem własnej domeny i zastosowania słowa kluczowego, charakteryzującego daną podstronę. Ta opcja sprawdzi się znacznie lepiej niż brandowanie linka marką, nie związaną z Twoją firmą.

Przegląd narzędzi do skracania linku

Zachowaj atrakcyjność swojego długiego linka. Zobacz nasz przegląd narzędzi, które pozwolą Ci na zachowanie atrakcyjniejszej formy – z zachowaniem Twojego brandu.

Schemat linka z własną domeną bez względu na narzędzie działa na podobnej zasadzie.

  • Znajdź domenę, która nawiązywałaby do Twojej strony głównej. Zwróć uwagę na jej długość. Skoro zależy Ci na skróceniu linku, pamiętaj, że im krócej tym lepiej.
  • Sprawdź, czy domena jest wolna i zarejestruj ją u operatora.
  • Nie zapomnij o dostępności strony. Wybierz odpowiedni plan hostingowy.
  • Wybierając dane narzędzie – dopełniasz ostatnich formalności i gotowe.

Rebrandly

Za pomocą Rebrandly szybko stworzysz i udostępnisz link do swoich materiałów. Po przejściu rejestracji w zakładce domain masz możliwość zarejestrowania i dodania krótszej domeny odpowiadającej Twojemu głównemu adresowi. Jedyne o czym musisz pamiętać, to cel obecności i działań. Zatem skracając link, pamiętaj, że domena zarejestrowana w tym celu powinna być znacznie krótsza niż Twoja główna domena.
Zarejestrowałeś domenę u operatora? Wystarczy ją wprowadzić do Rebrandly.

Skrócenie linku w Rebrandly

Mając zarejestrowaną domenę, wystarczy podać oryginalny adres url prowadzący do swojej strony, następnie wybrać zarejestrowaną wcześniej domenę, pod którą ma się pokazywać i gotowe.

Schemat skrócenia linku w Rebrandly

Google Firebase

Narzędzie do skracania linków oferuje także Google. Firebase powstał z myślą o deweloperach i tworzonych aplikacjach. Biorąc pod uwagę dane z raportu GUS-u „Polska w liczbach 2019” z którego wynika, że smartfon jest niewątpliwie dominującym urządzeniem, za pomocą którego łączymy się z internetem  – warto zadbać o atrakcyjność naszych linków. Google Firebase powstał z myślą o pracy deweloperów. Szereg dostępnych możliwości, jak np. Crashlytics, czy monitoring wydajności, pozwala integrować pracę zespołów w jednym miejscu. Narzędzie doceniane jest także przez marketerów. W ramach Firebase Dynamic Links stworzysz przyjazne linki do swoich podstron. Jedyne czego potrzebujesz to konta w Google.

Po zalogowaniu się poprzez skrzynkę gmail przechodzisz bezpośrednio do narzędzia. W pierwszym kroku musisz utworzyć projekt.

Skracanie linku w Google Firebase

Możesz również podpiąć Google Analytics, dzięki czemu będziesz miał pełną analitykę działań.
Aby przejść do interesującej nas funkcji, wybierz: Rozwój > Dynamic Links.

Schemat skracania linku w Google Firebase

Posiadając własną domenę, nakreślasz jak Twój link ma się prezentować w materiałach. Link dynamiczny możesz stworzyć na dwa sposoby. Za pomocą intefejsu REST, API, iOS lub Android Builder APU. Możesz to zrobić również bezpośrednio – dodając parametry Dynamics Link dla swojej domeny.

Ow.ly

Jeżeli potrzebujesz rozbudowaneju funkcjonalności. Sprawdź ow.ly. Narzędzie powstało z myślą o kanałach społecznościowych. Jego korzenie wyrastają z Hootsuite – aplikacji do monitorowania mediów społecznościowych. Ow.ly, jako jego część dostępne jest z poziomu panelu aplikacji. Co więcej, narzędzie nie tylko pozwala skrócić swój link, ale także zarządzać kanałami społecznościowymi. Na uwagę zasługuje także rozbudowana analityka. Narzędzie posiada kilka rodzai planów.


Dlaczego linki z własną domeną?

Adresy URL nawiązujące to Twojej marki, są znacznie lepszym rozwiązaniem odsyłania na dane podstrony. Używając skracaczy, wykorzystujących domenę, nie tylko unikasz przypadkowego ciągu znaków, ale też zapewniasz większe prawdopodobieństwo przejścia na stronę.
Korzystając ze skracaczy linków, zyskujesz:

  • profesjonalny wizerunek
    Dbając o każdy detal komunikacji budujesz swój wizerunek i sposób odbieranie marki przez klientów,
  • większe zaufanie klientów
    Widząc link nawiązujący do Twojej domeny, użytkownicy są bardziej skłonni podjąć daną aktywność,
  • większy współczynnik klikalności
    Przyjazna forma linków zachęca do dokonania określonej konwersji.

Krótka, przyjazna forma linków zapewni Ci większa wiarygodność, a tym samym współczynnik klikalności. Do wyboru jest szereg narzędzi, za pomocą których je wygenerujesz. Pamiętaj, że link we własnej domenie buduje większą wiarygodność marki.

Skracasz link? Sprawdź naszą ofertę domen. Możesz skorzystać z domen regionalnych, zagranicznych oraz nowych.

Źródło:
https://mobirank.pl/2019/06/10/raport-gus-2019-jak-polacy-korzystaja-z-internetu/
https://firebase.google.com/?hl=pl
https://hootsuite.com/pages/owly

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 2
Komentarze
  • Do skracania inkow polecam shorty.sh
    Darmowa i prosta w obsludze strona internetowa, z ktorej korzystam codziennie.
    Polecam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>