Co znajdziesz w tym artykule:
W ciągu ostatnich dekad marketing przeszedł ewolucję w kierunku całkiem nowej formy. Żyjemy w epoce, kiedy liczy się nie tylko to, co mówisz i jak to mówisz, ale też jak to wygląda, gdy to prezentujesz. Nie dotyczy to tylko reklam. Każdy element przekazu może zostać użyty do zwiększenia świadomości marki.
Skracanie linków
Zauważyłeś pewnie nie raz, że przesyłając link do grafiki postu na Facebooku, otrzymujesz długi adres. Nie wygląda on dobrze, prawda? Proces skracania linków to inaczej zastąpienie długich linków krótszymi adresami url. Przekierowywanie z dłuższego na krótszy adres https to niezły patent! Zrobisz to jednym kliknięciem. Dzięki niemu Twoja treść wygląda profesjonalnie, a podczas udostępniania czyli kliknięcia magicznego share links na takim komunikatorze, jak facebook, twitter prezentują się wybornie.
Dlaczego krótsze linki?
W przypadku długich url-i, które – powiedzmy to głośno – nie są przyciągające, możesz zastosować przyjazne adresy www. Wówczas dany link będzie zachęcał do magicznego „click”. W tym celu wykorzystaj przekierowania. Zrobisz to za pomocą skracacza linków. Wówczas użytkownicy zobaczą w linkach krótszy i bardziej zachęcających text do kliknięcia url.
Skróć z własną domeną
Adres URL, którym się dzielisz w różnych platformach, mediach społecznościowych, wiadomości sms czy mailingu może zostać obrandowany, by zapewnić marce lepszą widoczność.
Skrócony link to długi, ale streszczony adres URL przekierowujący odbiorców z jednej strony na drugą. Przykładowo:
- długi link:
https://domeny.pl/domeny-eu.html#utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=EURid - krótki link: http://bit.ly/promocjedomen
Typowy adres skróconego linka zawiera nazwę domeny, która nic a nic nie mówi o Twojej marce czy stronie www, do której kieruje, a przez to nie wpływa na branding.
Lepszym podejściem jest stosowanie skróconych, brandowych adresów. Dzięki temu w skróconym linku pojawia się nazwa Twojej marki oraz domena, która może jednocześnie być słowem kluczowym wskazującym na to, co dzieje się po kliknięciu. Tak oto promujesz własną markę i swój content zamiast obcego serwisu.
Przykładowym skróconym linkiem mógłby być:
http://domeny.site/promocjedomen , gdzie w miejsce „bit.ly” pojawia się nazwa marki „domeny” i nowa domena, pod jaką działają skrócone linki „.site”.
Przykłady zastosowania markowych skróconych linków

na Facebooku

na Twitterze

na LinkedIn
Jakie są korzyści ze stosowania brandowych skróconych linków?
Brandowe skrócone linki zwiększają rozpoznawalność nazwy marki
W przeciwieństwie do niespersonalizowanych skróconych linków, brandowe należą do Ciebie. Dosłownie wskazują one, kto stoi za linkiem, kto dzieli się treścią i podpowiada czego odbiorca może się spodziewać po kliknięciu. Nie tylko poprawia to wizerunek marki, ale też wpływa na jej transparentność w sieci. Pozwala to budować pozytywne skojarzenia z marką i treściami, które tworzy.
Brandowe linki zwiększają widoczność Twojego contentu
Gdy udostępniasz link od Bit.ly używasz zewnętrznego serwisu. Gdy jednak używasz swojej własnej domeny bierzesz odpowiedzialność za swoją markę i treści, jakie są pod nią udostępniane. Te drobne szczegóły znacznie przyczyniają się do budowania wiarygodnej marki.
Przykładowo Leonard Kim, jeden z najważniejszych marketingowych influencerów wg Forbes, współautor „Ditch The Act”, sam docenił potencjał kryjący się za brandowymi skróconymi linkami. Korzysta on z domeny .SITE do wszystkich swoich skróconych linków.

Brandowe linki pomagają budować zaufanie wśród Twoich odbiorców
URL, który podkreśla nazwę Twojej marki jest niejako podpisany przez Ciebie, co wpływa na zwiększenie liczby kliknięć.
Wyobraź sobie, że posiadasz domenę www.socialmediatips.online i zawsze, gdy dzielisz się treściami w mediach społecznościowych możesz użyć linka w stylu socialmediatips.online/10hacks lub socialmediatips.online/insta by lepiej promować swoje treści.
Jak stworzyć skrócony markowy link?
Wybierz odpowiednią domenę
Nazwa Twojej domeny powinna oddawać branżę, w której działasz lub to, czym się zajmujesz. Większość firm/freelancerów specjalizuje się w wybranej kategorii. Jeśli jesteś jednym z nich, rozważ rejestrację domeny, która zawiera słowo kluczowe związane właśnie z Twoją branżą.
Przykładowo, jeśli działasz w branży technologicznej, skorzystaj z domeny .TECH np. www.[nazwa].tech, lub czegoś bardziej pojemnego jak .ONLINE, .WEBSITE, .PRESS, etc.
Stwórz konto w serwisie oferującym skracanie linków
Istnieje wiele narzędzi. Jednym z nich jest Rebrandly, pozwala na tworzenie sensownych, skróconych linków, do lepszej promocji swoich treści. Po prostu załóż konto i dokonaj rejestracji. Musisz wypełnić dane i wymagane pola, a skracacz linków zadba o Twoją witrynę. Zacznij budować swoje linki w oparciu o narzędzie.
Podsumowując
Eksperci marketingu online doceniają znaczenie używania markowych linków w komunikacji cyfrowej. Brandowe krótkie adresy stały się podstawą wszystkich postów w mediach społecznościowych. Dla Twojej domeny url shortener to atrakcyjny wygląd linku dla przeglądarek i większa ilość kliknięć. Tekst wygląda zwięźle i zachęca do sprawdzenia zawartości. Następnym razem, gdy udostępnisz link, wybierz opcję markową, a następnie sprawdź, czy klikalność wystrzeliła w kosmos.
Chcesz skrócić link? Potrzebujesz domeny? Wybieraj spośród domen zagranicznych, nowych i regionalnych, a także IDN).
Skracarki zmieniły życie internetu <3
Ostatnio temat bardzo na czasie bo zobacz, że mając film na Youtube i linka do siebie w opisie otrzymasz setki linków z syf stron jakie kupują twój film. Tylko czy te skracacze linków zostawiają ten link na wieku czy jakiś czas a potem wygasa? Można też użyć short z WP lub jespacka czyli wp.me jakiegoś – choć nie wyglądają one za ładnie.