Raport NASK za Q2 2016 pokazuje bardzo małe zainteresowane rejestracją nazw w końcówce .pl. Z czego mogą wynikać spadki jej kondycji?

O ile na koniec pierwszego kwartału pokazywał dużą popularność jeśli chodzi o rejestrację nazw z polską ccTLD. Odnotowano wtedy wzrost o 30,5 tyś. adresów z tą końcówką. To koniec drugiego kwartału przyniósł pesymistyczne wyniki. NASK, spadek rejestracji określił jako moment ,,stabilizacji”. Czy jednak jest to unormowanie rejestracji czy po prostu kryzys?

Patrząc na wyniki jakie przyniósł koniec kwartału, końcówka .pl wzbogaciła się o 1145 nazw. Czy możemy to nazwać stabilizacją? Jest to o dwadzieścia siedem razy mniej rejestracji niż we wcześniejszych miesiącach. Z całego kwartału zdecydowanie najlepszym miesiącem okazał się kwiecień, kiedy to liczba adresów zwiększyła się o 6625. Potem było już tylko gorzej: maj przyniósł spadek o 1455 nazw, a czerwiec o 4025.

Z czego mogą wynikać tak nagłe spadki? Może sezonem urlopowym? Chyba nie, ponieważ Q2 w 2015 roku zakończył się bardzo dobrym wynikiem w porównaniu z kwartałem w tym roku. Otóż Q2 2015 finiszował z liczbą 53 512 nowych nazw przy 285 tyś. nowych rejestracji. Nic nie wskazuje na to, że jest to ,,problem sezonowy”. Rynek polskiej końcówki wszedł po prostu w fazę spowolnienia.

Drugi kwartał pokazywał spadek pod względem nowych rejestracji nazw. Kwiecień był zdecydowanie najlepszy 94 272 nazw, maj nieco gorszy 86 243, czerwiec nie zaskoczył 81 328 nazwami. W porównaniu z rokiem ubiegłym to duży spadek. Transfer domen także nie podnosi statystyk w tym kwartale: 467 nazw dziennie, mimo że jest to o 48 razy więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, to porównując z poprzednimi miesiącami, gdzie wyniósł on 512 nazw jest to spadek o 48 transferowanych adresów.

Środowisko zajmujące się handlem domenami problem upatruje w wysokich cenach za przedłużanie aktywności nazw z końcówką .pl. Q2 przyniósł także lekkie roszady jeśli chodzi o czołowych rejestratorów. Jeśli chodzi o końcówkę .pl i korzystanie z usług w jej adresie na pozycji zyskali średni gracze, a stracili liderzy.

Może domeny krajowe zmniejszyły swój potencjał, ale zawsze na topie są domeny branżowe: https://domeny.pl/nowe-domeny.html

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>