Co znajdziesz w tym artykule:
BIMI to standard, który umożliwia wykorzystanie logotypu w wiadomościach e-mail. Rozwiązanie ze względu na swój walor, również wizualny, cieszy się dużym zainteresowaniem. BIMI pozwala wyświetlać logo obok wiadomości, która przeszła proces weryfikacji. Dzisiaj z naszego wpisu dowiesz się jak właściwie przygotować logotyp.
BIMI – Twój logotyp w wiadomości e-mail
BIMI, czyli Brand Indicators for Message Identification to standard, za pomocą którego Twoja wiadomość e-mail obok treści, pokaże także logo Twojej marki. W praktyce oznacza to, że w skrzynce odbiorczej, zamiast nic nie mówiącego awataru, możesz zamiesić logotyp. Aby wdrożyć BIMI w środowisku swojej organizacji potrzebujesz 4 rzeczy:
- skonfigurowany DMARC,
- zarejestrowany znak towarowy,
- logotyp w odpowiednim formacie,
- certyfikat VMC.
O tym jak zrobić to krok po kroku, pisaliśmy w jednym z naszych artykułów poniżej:
Jak przygotować logotyp?
Realizacja standardu BIMI wymaga właściwego przygotowania logotypu. Twoje logo musi zostać przygotowane w formacie SVG (Scalable Vector Graphic). Tutaj musisz pamiętać, aby zapewnić zgodność SVG z profilem SVG-P/S. Trudność może się pojawić na etapie eksportu do aplikacji wektorowych, bowiem nie funkcjonuje szablon eksportu dla takich aplikacji (np. Adobe Illustrator). Możesz to zrobić samodzielnie nieco inaczej. Zobacz jak.
Adobe Illustrator
Przygotuj swój logotyp w 4 krokach:
- Przekształć do formatu wektorowego („ai”, „eps”, „pdf”, „svg”)
Pierwszym krokiem do przygotowania logo, akceptowalnego przez standard BIMI, jest przekonwertowanie swojego logo na format wektorowy. Skorzystaj w tym celu z jednego z poniższych rozszerzeń zapisu: „ai”, „eps”, „pdf”, „svg”.
2. Eksportuj jako SVG Tiny 1.2
Gdy już Twoje logo zostanie zapisane w formacie wektorowym, przejdź do wyeksportowania go jako Tiny 1.2. W Ilustratorze zrobisz to przy zapisie pliku.
- Upewnij się, że plik został uprzednio zapisany w wektorach.
- Otwórz plik za pomocą Adobe Illustrator.
- Zapisz plik, korzystając z opcji „zapisz jako”.
- Otwórz okno dialogowe, nazwij plik i wybierz format „SVG (svg)” z rozwijanego menu „Format”.
- Zapisz i poczekaj na otwarcie się okna dialogowego.
- Wybierz w menu „Profile SVG” pozycję „Tiny 1.2” a następnie kliknij „OK”.
3. Otwórz swój edytor tekstowy
Gdy już masz plik SVG, otwórz go w edytorze tekstu (np. Notepad lub Notepad++) bądź edytorze kodu (np. VIM czy Nano) a następnie dokonaj kilku zmian:
W źródle pliku SVG sprawdź, czy w nagłówku widzisz następujące ustawienia:
xmlns=http://www.w3.org/2000/svg, wersja=”1.2, baseProfile=”tiny-ps”
W edytorze mogą się także znajdować inne informacje, ale pamiętaj, by zmienić baseProfil na „tiny” oraz usunąć poniżej zaznaczone elementy.

3. Następnie dodaj element tytułu. Naciśnij przycisk „return” po elemencie xml:space=”preserve” i umieść tam element title. W tym polu wpisz nazwę swojej firmy.
Uważaj. aby nie umieszczać tytułu w samym kodzie graficznym.

4. Zapisz plik w formacie tekstowym z rozszerzeniem SVG. Twoje logo jest gotowe do przesłania!
Narzędzia do konwersji graficznej
Drugą możliwością, z której możesz skorzystać przygotowując swoje logo są tak zwane narzędzia do konwersji graficznej.
Narzędzia te uwzględniane są przez Adobe Illustrator Export Script: Skrypt, który można dodać do programu Adobe Illustrator (w systemie Windows lub MacOS) oferuje możliwość konwersji otwartego pliku SVG Tiny 1.2 do formatu SVG P/S.
Logo. Praktyczne wskazówki
Zapewnij oczekiwany performance swoich działań. Zadbaj o ekspozycję logotypu. Pamiętaj o kilku wskazówkach:
- Najlepszy efekt uzyskują obrazy, które mają kwadratowy współczynnik proporcji (1:1).
- Obraz powinien być wyśrodkowany, tak by optymalnie wyświetlał się w kwadracie, zaokrąglonym kwadracie lub kole.
- Najlepsze są nieprzezroczyste tła, ponieważ renderowanie przezroczystości może być nieprzewidywalne.
Zabezpiecz swoją pocztę i pokaż logo w polu nadawcy. Zrealizuj certyfikat VMC.
Źródło:
www.digicert.com/blog/getting-ready-for-bimi-prep-your-logo
Fajna opcja estetyczna 🙂
Nadaje estetyki wiadomości co może przyciągnąć uwagę ludzi. jeśli logo jest dobrze wykonane .
Panie Marcinie, dziękujemy za opinię. To właśnie BIMI pomoże nam w atrakcyjnej prezentacji naszej wiadomości 🙂 Logotyp w polu nadawcy z pewnością wyróżni markę w tle pozostałej korespondencji.