W ramach podnoszenia bezpieczeństwa w Internecie, Google zamierza obniżać w swoich wynikach pozycje stron www, które nie zapewniają szyfrowania SSL.
Google premiuje strony z SSL
O decyzji tej na oficjalnym blogu Google poinformowali Zineb Ait Bahajji i Gary Illyes.
SSL (Secure Sockets Layer) to popularny protokół, zapewniający bezpieczeństwo danych przesyłanych pomiędzy przeglądarką a serwerem. Ma on na celu ochronę wrażliwych informacji, takich jak loginy, hasła, a także dana związane z płatnościami on-line. Szyfrowanie transmisji za pomocą SSL-a gwarantuje również, że autentyczność i integralność strony internetowej, na której znajduje się użytkownik. Dzięki temu może on być pewny, że w żadnym przypadku jego prywatne dane nie trafią w niepowołane ręce.
Kierunek bezpieczeństwo
Decyzja podjęta przez Google, jest dobrym krokiem w kierunku skłonienia developerów i właścicieli stron do szerokiego stosowania rozwiązań, które maja na celu stworzenie bezpiecznego Internetu. Wynika ona z długich testów i analiz, które doprowadziły do wniosków, że strony z https:// zapewniają bardziej wartościowe treści od swoich bezkłódkowych odpowiedników.
W ciągu najbliższych tygodni Google opublikuje szczegółowe wytyczne, mające ułatwić implementację certyfikatów SSL na stronach. Tymczasem ogranicza się do kilku najważniejszych porad:
- wybierz rodzaj certyfikatu SSL, który potrzebujesz: standard, multidomain, wildcard;
- używaj 2048-bitowego szyfrowania;
- do treści znajdujących się w tej samej domenie odsyłaj przy pomocy linków relatywnych;
- linkując do innych domen wskazuj ich protokół;
- nie blokuj stron HTTPS przed robotami używając robots.txt;
- zezwól na indeksowanie swoich stron przez wyszukiwarki gdziekolwiek jest to możliwe. Unikaj tagu noindex.
Chcesz zapewnić najwyższe standardy bezpieczeństwa? Wybierz certyfikat SSL o poziomie walidacji DV, OV i EV.
Źródło: Domeny.pl/CertyfikatySSL.pl