Trademark Clearinghouse (TMCH) poinformował, ze wysłał ponad pół miliona ostrzeżeń do potencjalnych rejestrantów nazw w nowych domenach. Ostrzeżenia są wysyłane w przypadku, gdy ktoś próbuje zarejestrować domenę, która odpowiada nazwie lub znakowi towarowemu zarejestrowanemu w bazie TMCH.


Kiedy nie zarejestrujesz nazwy?

Co oznacza ta liczba? Na pewno to, że ponad pół miliona to jest bardzo duża liczba prób rejestracji, zwłaszcza w porównaniu z liczbą aktywnych nazw nowych domen, która wynosi około 350 000.

Według TMCH 95% tych ostrzeżeń sprawiło, że na nie została zarejestrowana, co pokazuje skuteczność systemu. Ale z drugiej strony w bazie znajduje TMCH znajduje się wiele nazw, które są popularne w wielu innych rozszerzeniach domen, więc nie może dziwić fakt, że tak samo jest w przypadku nowych domen. Ponadto ostrzeżenia automatycznie otrzymują wszyscy, którzy próbują zarejestrować zastrzeżoną nazwę, również posiadacze praw do niej.

TMCH twierdzi, że wysyłane działają odstraszająco na potencjalnych cybersquatterów, ale czy nie jest tak, że jednocześnie odstraszają tych, którzy chcieliby po prostu zarejestrować nazwę, która wydaje im się dobra? Najprawdopodobniej oba wyjaśnienia są częściowo prawdziwe.

Źródło: Domeny.pl / Domain Incite / Domain Name Wire

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>