Trademark Clearinghouse (TMCH) poinformował, ze wysłał ponad pół miliona ostrzeżeń do potencjalnych rejestrantów nazw w nowych domenach. Ostrzeżenia są wysyłane w przypadku, gdy ktoś próbuje zarejestrować domenę, która odpowiada nazwie lub znakowi towarowemu zarejestrowanemu w bazie TMCH.


Kiedy nie zarejestrujesz nazwy?

Co oznacza ta liczba? Na pewno to, że ponad pół miliona to jest bardzo duża liczba prób rejestracji, zwłaszcza w porównaniu z liczbą aktywnych nazw nowych domen, która wynosi około 350 000.

Według TMCH 95% tych ostrzeżeń sprawiło, że na nie została zarejestrowana, co pokazuje skuteczność systemu. Ale z drugiej strony w bazie znajduje TMCH znajduje się wiele nazw, które są popularne w wielu innych rozszerzeniach domen, więc nie może dziwić fakt, że tak samo jest w przypadku nowych domen. Ponadto ostrzeżenia automatycznie otrzymują wszyscy, którzy próbują zarejestrować zastrzeżoną nazwę, również posiadacze praw do niej.

TMCH twierdzi, że wysyłane działają odstraszająco na potencjalnych cybersquatterów, ale czy nie jest tak, że jednocześnie odstraszają tych, którzy chcieliby po prostu zarejestrować nazwę, która wydaje im się dobra? Najprawdopodobniej oba wyjaśnienia są częściowo prawdziwe.

Źródło: Domeny.pl / Domain Incite / Domain Name Wire

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>