Domenowy gigant Verisign – właśnie uzyskał nowy patent. Umożliwia on stworzenie narzędzia do analizy ruchu na niezarejestrowanych domenach internetowych.


Analiza ruchu w wydaniu Verign

Wniosek patentowy o numerze 8 504 673 zatytułowany „Traffic like NXDomains” zawiera następujący opis:

– Metody i systemy do analizy ruchu sieciowego związanego z domenami internetowymi, łącznie z nieistniejącymi domenami (Non-Existent Domain – NXD)” obejmujące:

  • przechowywanie danych o ruchu w sieci związane z zapytaniami DNS dla NXD;
  • pobieranie i analiza zapytań o domeny;
  • tworzenie, w oparciu o dane o ruchu sieciowym, list nieistniejących domen, których dotyczyło przynajmniej jedno zapytanie DNS w danym okresie czasu;
  • obliczanie, w oparciu o dane o ruchu sieciowym, metryk podobieństwa dla każdej NXD z listy;
  • dostarczenie analiz identyfikujących potencjalnie wartościowe NXD na podstawie obliczonych metryk podobieństwa.
Schemat analizy ruchu sieciowego

Nowe narzędzie stworzone pod okiem Verisign może okazać się bardzo cenną pomocą dla inwestorów domenowych. Mogłoby one w prosty sposób wskazywać niezarejestrowane jeszcze domeny, które generują ruch w Internecie.

Zasadnicze jest tu pytanie, jak dużo jest jeszcze niezarejestrowanych domen, które mogą samoczynnie być ciekawą inwestycją. Bardzo prawdopodobne, że zdecydowana większość domen znalezionych przy pomocy nowego narzędzia, będzie literówkami popularnych adresów www.

Źródło: Domeny.pl/domainnamewire.com

(foto by a_sorense via flickr.com)

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>