WooCommerce, to rozwiązanie za pomocą, którego stworzysz sklep internetowy na WordPressie. Co ważne, możesz zrobić to samodzielnie. Zwłaszcza teraz, gdy ścieżka zakupowa konsumentów przesunęła się do świata online, rozwiązanie zyskuje szczególnego znaczenia. Jak pokazują badania, 30% wszystkich sklepów internetowych działa w oparciu o WooCommerce. Poznaj jedno z najpopularniejszych rozwiązań dla założenia Twojego sklepu internetowego.

W tym artykule podkreślę, w jaki sposób wtyczka woocommerce pozwala właścicielom sklepów online na stworzenie sklepu z cms wordpress w ciągu kilku minut.


E-commerce w dobie pandemii

Sytuacja z COVID-19 bezpowrotnie zmieniła biznes, e-commerce i nasze doświadczenie. Dla wielu przedsiębiorców przejście magicznej furtki bycia „online” stało się nie tyle wyborem, co koniecznością. Z myślą o przetrwaniu wiele firm postanowiło przenieść swoją działalność do świata e-commerce, oferującego praktycznie nieograniczone możliwości dla rozwoju. Taką sytuacją dotknięte zostały także sklepy internetowe. Zmienił się model zakupowy Polaków. W raporcie „e-Commerce w czasie kryzysu”, czytamy, iż 57% internautów, korzysta już z zakupów w sieci.

Czy ta sytuacja niejako przyśpieszyła, to co nieuniknione? Poszerzenie bądź całkowite przeniesienie biznesu do świata online? W dzisiejszych czasach własny sklep internetowy stał się już wymogiem. Jakie są najlepsze rozwiązania, aby zacząć sprzedaż w sieci? Poznaj woocommerce – rozszerzenie w postaci wtyczki dla wordpressa.


WooCommerce. Stwórz własny e-sklep

Posiadasz strony wordpress? To oznacza, że korzystasz również z panelu wordpress. Założenie sklepu online nie musi być wcale trudne. Nie potrzebujesz autorskiego rozwiązania dla tworzenia sklepów online, zrobisz to za pomocą wordpressa. Wtyczka WordPress WooCommerce, to jedno z najpopularniejszych rozwiązań, które możesz wykorzystać do stworzenia sklepu internetowego. Narzędzie jest kompatybilne z WordPressem, system działa na zasadzie wtyczki.

Efekt? WooCommerce pozwala sprzedawać produkty Twojej firmy. Nie jest osobną platformą sprzedażową, a dodatkową funkcjonalnością przewidzianą dla stron www zbudowanych w oparciu o silnik WordPressa. Wspólny wygodny panel pomaga w zbudowaniu nie tylko prostego sklepu. Za sprawą elastyczności rozwiązania, rozbudowanej funkcjonalności sprawdzi się także w przypadku bardziej zaawansowanych projektów.

Wtyczka WooCommerce

Aby zarządzać sklepem internetowym i kreować wygląd sklepu musisz posiadać oprogramowanie. Do Twojej dyspozycji jest szereg różnych wariantów i możliwości projektowania sklepu internetowego według indywidualnych potrzeb. Masz stronę internetową na WordPress teraz za pomocą jednego kliknięcia możesz zainstalować plugin sklep woocommerce i tym samym otrzymać możliwość jego zarządzania.

Jak to zrobić krok po kroku? W sieci znajdziesz różne poradniki o sklepie woocommerce, a tym samym tajniki tworzenia sklepów internetowych, również dla początkujących użytkowników, za pomocą których możesz skonfigurować wygląd strony, informacje jak korzystać z panelu administracyjnego, jak dodać szablon, jak w prosty sposób dodać produkty fizyczne na stronie, jak zdefiniować koszty wysyłki i ustawić podstawowe metody wysyłki, bramki płatności, w tym płatności mobilne dla Twojej witryny.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WooCommerce

Rozwiązanie działa w oparciu o bezpłatną wtyczkę dla witryny zbudowanej na WordPress. Wybierz je bezpośrednio z jego repozytorium. Po wejściu w panel możesz ją pobrać za darmo. Jednak nie oznacza to, że sklep WordPress WooCommerce jest wolny od opłat. Pamiętaj, że podstawowe opłaty ponosisz za rejestrację/odnowienie domeny i hosting.

W miarę rozwoju swojego projektu, będziesz musiał najprawdopodobniej skorzystać z płatnych dodatków WooCommerce, a także pracy i umiejętności dewelopera. W przypadku niektórych funkcji dla klientów wtyczka będzie potrzebować dodania funkcjonalności. System w standardzie nie przewiduje kilku – z punktu widzenia handlu elektronicznego – podstawowych możliwości, jak choćby integracja z serwisami aukcyjnymi. czy rozszerzenia uwzględnieniające logistykę.


Jak założyć sklep na WooCommerce?

Przenosisz swój biznes do sieci? Jak to zrobić krok po kroku?

Przenosisz swój biznes do sieci? Jak to zrobić krok po kroku? Uruchomienie sklepu internetowego wymaga co najmniej 3 rzeczy. Potrzebne będzie: posiadanie usługi domeny, hostingu dla platformy i oprogramowania (np. system wordpress woocommerce). Bezpieczne korzystanie ze sprzedaży przez klientów wymaga także przez właściciela dodanie certyfikatu SSL.

Domena internetowa

W pierwszej kolejności potrzebujesz domeny, czyli adresu pod którym dostępna będzie Twoja usługa w sieci. Uruchomienie jej wiąże się z wyborem rozszerzenia i nazwy. Pamiętaj, że rejestrując domenę, w domeny.pl możesz wybierać z ponad 1000 rozszerzeń. Niekoniecznie z rozszerzeniem .pl. Do wyboru masz także domeny funkcjonalne, regionalne, a także nowe rozszerzenia. To, jakie rozszerzenie sprawdzi się w Twoim biznesie, zależy od kliku czynników. Przede wszystkim od rynku, na którym działasz, branży, którą reprezentujesz i celu jaki chcesz osiągnąć. Adres sklepu internetowego możesz zarejestrować według własnych upodobań – na taką aktywność pozwalają nowe domeny. Po zaksięgowaniu płatności możesz przejść do umieszczenia domeny na serwerze.

Nazwa adresu powinna być powiązana z zasięgiem i charakterem Twoich usług. Kliknij w link i wybierz domenę.

Dobry serwer

Masz już zarejestrowaną witrynę? Nim zainstalujesz sklep internetowy w celu rozpoczęcia sprzedaży, potrzebujesz dobry hosting. To miejsce na którym Twoja strona będzie bez żadnych ograniczeń dostępna dla Klientów. W zależności od rodzaju i zakresu przewidzianych możliwości, powinieneś dobrać odpowiednie parametry serwera. Jaki hosting sprawdzi się w Twoim biznesie? Powinieneś zrobić szerszą analizę. Własny sklep ecommerce potrzebuje określonych parametrów i funkcji, które udźwigną jego potrzeby. Zwróć uwagę na powierzchnię, parametry bezpieczeństwa, backup danych oraz dodatki.

W Domeny.pl wszystkie pakiety hostingowe podlegają 14-dniowemu testowi, zupełnie za darmo. To dni na sprawdzenie rozwiązania w praktyce. Dzięki czemu zyskujesz pewność, że będzie ono wystarczające. Skorzystaj z łatwego w obsłudze rozwiązania już teraz. Obok tego, otrzymujesz w cenie darmowy certyfikat ssl. Warto wspomnieć, że zarządzanie w odbywa się w ramach wspólnego konta, to pozwala na łatwość korzystania. Wybrałeś już hosting? Teraz możesz umieścić stronę na serwerze.

Instalacja WooCommerce

Masz domenę i hosting? Ten duet jest niezbędny aby zbudować swój sklep online. Teraz czas na integrację WordPressa z WooCommercem. WooCommerce pozwala na przeniesienie sprzedaży do sieci. Rozwiązanie działa w oparciu o open source, co dodatkowo umożliwia dostęp do wypracowanych już rozwiązań.

W celu instalacji WooCommerca przejdź w swoim cms-ie do sekcji „Wtyczki” a następnie kliknij „dodaj nową”. W polu wyszukiwania wpisz „WooCommerce”. Po poprawnej instalacji w panelu WordPressa zobaczysz sekcje, których uzupełnienie jest niezbędne do właściwego skonfigurowania sklepu. Twoja wtyczka woocommerce będzie aktywna.

Wtyczka woocommerce dla Twojego sklepu została zainstalowana? Teraz przejdź do konfiguracji sklepu online. Procedura przebiega w kilku etapach. W pierwszym kroku – w ustawieniach sklepu woocommerce zostaniesz poproszony o wskazanie siedziby Twojego sklepu, podajesz nazwę sklepu, definiujesz podstawowe informacje, uzupełniasz dane o typie oferowanych usług, a także określenie waluty. Następnie określisz wstępne warunki wysyłki. Ostatnim krokiem, kończącym konfigurację jest możliwość zainstalowania dodatków.

Instalacja WooCommerce na WordPressie
Instalacja WooCommerce

Instalację wykonasz domyślnie w zaledwie chwilę. Konfiguracja sklepu jest intuicyjna. Po przejściu standardowej konfiguracji sklepu, możesz wreszcie przejść do wirtualnego pokazania swoich produktów. Zarządzanie produktami na twojej stronie internetowej odbywa się z poziomu sekcji „Produkty” i jest możliwe według własnych preferencji. Na początku musisz skonfigurować atrybuty, kategorię a także ustalić sposób zarządzania stanem magazynowym. Warto zaznaczyć, że stany magazynowe można ustawiać ręcznie bądź automatycznie – co znacznie ułatwia pracę. Po przejściu tego etapu możesz dodać swój pierwszy produkt. WooCommerce rozróżnia 6 rodzajów produktów.

Konfiguracja WooCommerce

Konfigurator poprowadzi Cię przez cały proces zainstalowania wtyczki wordpress wocommerce. Wszystko czego potrzebujesz to tylko właśnie instalacja wtyczki. To tutaj obok zdefiniowanania danych sklepu internetowego (możesz sprzedawać do konkretnych krajów, a także wykluczyć dane), definiujesz sprawy związane z płatnościami, produktami (możesz dokonać zaimportowania listy produktów) według własnych potrzeb.

  1. Instalujesz plugin WooCommerce
  2. Po instalacji sklepu na woocommerce przechodzisz do konfiguratora w polskiej wersji językowej
  3. Dodajesz w menu informacje dot. adresu sklepu (możesz wybrać jedne)
  4. Dokonujesz wyboru motywu i tym samym podstawowe ustawienia główne są dodane.
  5. Przechodzisz do dodawania produktów i zarządzania treścią.

Dlaczego stworzenie sklepu internetowego na WooCommerce?

W przypadku sklepów internetowych założonych na woocommerce należy zwrócić uwagę na:

  • Prostota i intuicyjność
    Prosta instalacja i przyjazny interfejs – zdecydowanie wyróżnią wtyczkę WooCommerce. Brak umiejętności programistycznych nie stanowi problemu dla wdrożenia rozwiązania. Tak stworzony sklep internetowy jest prosty zarówno w budowie – dla właściciela strony, jak i intuicyjny w poruszaniu – dla docelowego użytkownika. Wbudowana obsługa płatności online, intuicyjne dodawanie produktów, rozbudowane opcje wysyłki dopasowanie woocommerce do urządzenia mobilnego sprawia, że działanie strony jest niezwykle proste i przyjemne. Ustawiasz wszystko według własnego uznania, a za pomocą wtyczek możesz samodzielnie rozszerzać funkcjonalności sklepu. Tym samym przyciągasz nowych klientów i zyskujesz pełną kontrolę nad rozwojem swoich produktów.

  • Optymalizacja kosztów
    Utrzymanie sklepu założonego na platformie WordPress jest stosunkowo tanim przedsięwzięciem. Pomimo, iż narzędzie, tak jak wspominaliśmy jest bezpłatne, to jednak należy przewidzieć koszt dodatkowych funkcjonalności przy rozbudowie serwisu na WooCommerce. Utrzymanie prostego sklepu internetowego ogranicza się w głównej mierze do uiszczania opłat za hosting i wybraną domenę. Na dalszym etapie pojawiają się dodatkowe koszty związane z optymalizacją rozwiązania dla docelowego klienta.

  • Rozbudowana funkcjonalność sklepu
    Możesz zaprojektować swój gotowy sklep woocommerce według indywidualnego pomysłu. To idealne rozwiązanie, które użytkownik może spersonalizować. Elastyczność rozwiązania sprawia, że możesz skorzystać z setek dostępnych narzędzi, albo zlecić zaprogramowanie sklepu woocommerce specjalistom.

    Przypomnijmy, że WooCommerce to wtyczka oparta na otwartym kodzie źródłowym. Wspiera Cię na każdym etapie  projektu. Za jej pomocą możesz w pełni powiązać sklep z narzędziami wspierającymi konwersję. Skorzystaj z dodatkowych wtyczek, czyli narzędzi z gotowym kodem w postaci preinstalowanego pluginu. Gotowe integracje z pewnością docenią osoby, które nie są związane z programowaniem. Integracja z SEO, pozwoli zadbać o pozycjonowanie witryny, media społecznościowe pozwolą na komunikację z klientami. Nie bez znaczenia jest również marketing. Sklep możesz zintegrować z najpopularniejszymi serwisami aukcyjnymi, jak Allegro czy Ceneo. Masz pełną kontrolę nad funkcjonowaniem sklepu.

  • Wsparcie ogromnej społeczności
    Kwestie integracji, czy też wszelka aktualizacja, napotkany problem w obsłudze bądź uruchomienia / integracji z wtyczką. To tylko wybrane problemy z którymi mogą spotkać się właściciele e-commerce, korzystający z wtyczki woocommerce. Na szczęście plugin WooCommerce to silna społeczność internetowa, która oferuje pomoc online. W większości przypadków tematyczne grupy i fora to użytkownicy konta, którzy korzystając z opcji platformy, napotkali pewne trudności i chętnie w sposób bezpłatny dzielą się tą wiedzą. Wyzwania, z którym mierzyli się po drodze, mając strony internetowe, począwszy od procesu zarządzania sklepem, poprzez wsparcie techniczne, skończywszy na optymalizacji swojego sklepu online to cenne źródło informacji dla użytkownika, który może mierzyć się z podobnym wyzwaniem.

Stawiasz sobie pytanie czy założyć sklep internetowy? Zastanawiasz się od czego zacząć i czy warto wybrać woocommerce? Podpowiadamy, przeniesienie swoich usług do świata wirtualnego stało się koniecznością. Innymi słowy, e-sklepy to warunek utrzymania konkurencyjności. Tylko w Polsce, ponad połowa z nas decyduje się na zakupy w sieci. Stały się one naturalną aktywnością. Jak pokazują badania, już ponad 5 milionów sklepów internetowych działa w oparciu o WooCommerce[2].

Z WooCommerce stworzysz sklep od podstaw – według Twoich upodobań. Funkcjonalność rozwiązania i otwarty kod źródłowy sprawia, że możesz spersonalizować ustawienia swojego sklepu. Będziesz mógł sprzedawać swoje produkty i zachować pełną kontrolę. Platforma to połączenie prostoty i elastyczności, zapewnia to między innymi możliwość personalizacji na stronie, szeroki wybór dostępnych wtyczek, a także dodatkowe funkcje pozwolą zaprojektować Ci i poszerzyć kanał dystrybucji, o świat online. Sklep internetowy woocommerce to sposób na budowanie obecności marki w sieci.

Zakładasz sklep na WordPressie? To może Ci się przydać: domena, hosting WordPress, certyfikat SSL.

Źródło:
[1] Raport „ecommerce w czasie kryzysu 2020”
[2] w3techs.com

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 1
WooCommerce. Sklep na WordPressie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

komunikacja z klientem. Strona www czy social media?

Komunikacja z Klientem: social media vs. strona internetowa

Strona internetowa czy social media? Traktuj te kanały komplementarnie, nigdy indywidualnie (substytucyjnie). Najlepszym rozwiązaniem dla Twojego biznesu będzie połączenie obu form komunikacji.

Czytaj dalej >>
Jak założyć stronę internetową?

Jak założyć stronę internetową?

Strona internetowa to wciąż silny punkt styku marki z Klientem. Nie bez powodu nazywamy ją cyfrową wizytówką dostępną 24 godziny na dobę. Jak założyć własną www? Sprawdź czego potrzebujesz.

Czytaj dalej >>
5 sposobów wykorzystania Quora do budowania marki

5 sposobów wykorzystania Quory do budowania marki

Niezależnie od tego, czy myślisz, że już wycisnąłeś ostatnie soki z serwisów jak Google i Facebook, czy po prostu chcesz inaczej podejść do content marketingu, Quora może być cennym dodatkiem do Twojego arsenału.

Czytaj dalej >>