ICANN wprowadził w życie nowe zasady Expired Registration Recovery Policy (ERRP), które określają sposób postępowania z wygasającymi domenami.


Domena wygasa? Poinformujemy Cię

Jedną ze zmian jest wymóg wysyłania wiadomości, przypominających o końcu okresu abonamentowego w określonych terminach. Dwa przypomnienia powinny zostać wysłane przed wygaśnięciem domeny (miesiąc i tydzień przed), a jedno dodatkowo już po (chyba, że domena została wcześniej usunięta).

Następna nowość to obowiązek zmiany serwerów nazw dla przeterminowanych domen. Miałyby one prowadzić na landing page z informacją o wygaśnięciu domeny i zawierać instrukcję jej przywrócenia. Zabieg ten ma na celu zwrócenie uwagi właściciela adresu na zaistniałą sytuację. Gdy domena zostanie przywrócona, rejestrator musi niezwłocznie przywrócić oryginalne DNS-y.

Ostatnia zmiana nakłada konieczność wprowadzenia 30-dniowego okresu (Redemption Grace Period), poprzedzającego usunięcie domeny. Dotyczy ona wszystkich niesponsorowanych TLD. Rejestratorzy będą również musieli umieścić w cennikach informację o kosztach związanych z przywróceniem domeny w tym okresie.

Domeny.pl/domainnamewire.com

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>