ICANN wprowadził w życie nowe zasady Expired Registration Recovery Policy (ERRP), które określają sposób postępowania z wygasającymi domenami.


Domena wygasa? Poinformujemy Cię

Jedną ze zmian jest wymóg wysyłania wiadomości, przypominających o końcu okresu abonamentowego w określonych terminach. Dwa przypomnienia powinny zostać wysłane przed wygaśnięciem domeny (miesiąc i tydzień przed), a jedno dodatkowo już po (chyba, że domena została wcześniej usunięta).

Następna nowość to obowiązek zmiany serwerów nazw dla przeterminowanych domen. Miałyby one prowadzić na landing page z informacją o wygaśnięciu domeny i zawierać instrukcję jej przywrócenia. Zabieg ten ma na celu zwrócenie uwagi właściciela adresu na zaistniałą sytuację. Gdy domena zostanie przywrócona, rejestrator musi niezwłocznie przywrócić oryginalne DNS-y.

Ostatnia zmiana nakłada konieczność wprowadzenia 30-dniowego okresu (Redemption Grace Period), poprzedzającego usunięcie domeny. Dotyczy ona wszystkich niesponsorowanych TLD. Rejestratorzy będą również musieli umieścić w cennikach informację o kosztach związanych z przywróceniem domeny w tym okresie.

Domeny.pl/domainnamewire.com

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Budując i rozwijając swoją ofertę, zależy Ci aby domena była dostępna 24h, a kontakt z Klientami poprzez skrzynkę mailową skuteczny i szybki. Niekiedy zdarzyć się może, że domena znalazła się na liście spamu.

Czytaj dalej >>
Ciekawe transakcje na rynku domen

Ciekawe transakcje na rynku domen

Wydaje Ci się, że rejestracja domeny internetowej to tylko niezbędny element obecności online? Stawiasz stronę i potrzebujesz domeny. Otóż nie! O tym, że domena może być dobrym sposobem na biznes mówią wartości transakcji, które odnotowujemy na rynku domen. Zobacz najciekawsze.

Czytaj dalej >>
Itaka. Świadomie do celu

Itaka. Świadomie do celu

Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników.

Czytaj dalej >>