ICANN wprowadził w życie nowe zasady Expired Registration Recovery Policy (ERRP), które określają sposób postępowania z wygasającymi domenami.


Domena wygasa? Poinformujemy Cię

Jedną ze zmian jest wymóg wysyłania wiadomości, przypominających o końcu okresu abonamentowego w określonych terminach. Dwa przypomnienia powinny zostać wysłane przed wygaśnięciem domeny (miesiąc i tydzień przed), a jedno dodatkowo już po (chyba, że domena została wcześniej usunięta).

Następna nowość to obowiązek zmiany serwerów nazw dla przeterminowanych domen. Miałyby one prowadzić na landing page z informacją o wygaśnięciu domeny i zawierać instrukcję jej przywrócenia. Zabieg ten ma na celu zwrócenie uwagi właściciela adresu na zaistniałą sytuację. Gdy domena zostanie przywrócona, rejestrator musi niezwłocznie przywrócić oryginalne DNS-y.

Ostatnia zmiana nakłada konieczność wprowadzenia 30-dniowego okresu (Redemption Grace Period), poprzedzającego usunięcie domeny. Dotyczy ona wszystkich niesponsorowanych TLD. Rejestratorzy będą również musieli umieścić w cennikach informację o kosztach związanych z przywróceniem domeny w tym okresie.

Domeny.pl/domainnamewire.com

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>