Z analizy dokonanej przez rejestr Verisign wynika, że zaledwie 3% nazw zarejestrowanych w nowych domenach dotyczy stron biznesowych. W porównaniu z wynikami dotyczącymi „starych” domen, w których ten odsetek wynosi 30,5%, nie sposób nie zauważyć różnicy.


Nowe domeny

Najpopularniejszym zastosowaniem nowych domen są strony Pay-Per-Click, których udział wynosi 41%. Strony takie zawierają niewiele treści, a bazują przede wszystkim na linkach reklamowych.

Zastosowanie nowych domen internetowych

Jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Verisign wskazuje na kilka możliwych powodów:
– podwyższony poziom spekulacji na rynku nowych domen
– praktyki rejestrów, które rejestrują domeny na siebie – w rzeczywistości są one nadal dostępne, ale w cenach premium
– kampanie, w ramach których nowe domeny były sprzedawana za niewielką opłatą lub wręcz rozdawane za darmo
– kampania domeny .XYZ, w ramach której po rejestracji automatycznie zostały stworzone strony PPC (liczba rejestracji w domenie .XYZ to ponad 20% wszystkich rejestracji nowych domen.)

Procentowo największy odsetek stron PPC jest właśnie w domenie .XYZ oraz .link.

W podsumowaniu Verisign zauważa, że trzeba poczekać, aby zobaczyć w jakim kierunku podąży wykorzystanie nowych domen po wprowadzeniu ich większej liczby.

Zarejestrowałeś domenę? Oprócz adresu www będziesz potrzebować serwera (korzystaj z: hostingu www, serwera dedykowanego bądź serwera VPS) i certyfikat SSL.

Źródło: Domeny.pl / Domain Pulse

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres.

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres

Chcesz zarejestrować domenę, ale okazuje się, że wymarzona nazwa posiada już swojego abonenta. Domena jest już zajęta. Czy to oznacza, że szansa przepadła już bezpowrotnie? Nie koniecznie, poznaj usługę opcji na domenę.

Czytaj dalej >>
Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>