Z analizy dokonanej przez rejestr Verisign wynika, że zaledwie 3% nazw zarejestrowanych w nowych domenach dotyczy stron biznesowych. W porównaniu z wynikami dotyczącymi „starych” domen, w których ten odsetek wynosi 30,5%, nie sposób nie zauważyć różnicy.


Nowe domeny

Najpopularniejszym zastosowaniem nowych domen są strony Pay-Per-Click, których udział wynosi 41%. Strony takie zawierają niewiele treści, a bazują przede wszystkim na linkach reklamowych.

Zastosowanie nowych domen internetowych

Jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Verisign wskazuje na kilka możliwych powodów:
– podwyższony poziom spekulacji na rynku nowych domen
– praktyki rejestrów, które rejestrują domeny na siebie – w rzeczywistości są one nadal dostępne, ale w cenach premium
– kampanie, w ramach których nowe domeny były sprzedawana za niewielką opłatą lub wręcz rozdawane za darmo
– kampania domeny .XYZ, w ramach której po rejestracji automatycznie zostały stworzone strony PPC (liczba rejestracji w domenie .XYZ to ponad 20% wszystkich rejestracji nowych domen.)

Procentowo największy odsetek stron PPC jest właśnie w domenie .XYZ oraz .link.

W podsumowaniu Verisign zauważa, że trzeba poczekać, aby zobaczyć w jakim kierunku podąży wykorzystanie nowych domen po wprowadzeniu ich większej liczby.

Zarejestrowałeś domenę? Oprócz adresu www będziesz potrzebować serwera (korzystaj z: hostingu www, serwera dedykowanego bądź serwera VPS) i certyfikat SSL.

Źródło: Domeny.pl / Domain Pulse

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>