Z analizy dokonanej przez rejestr Verisign wynika, że zaledwie 3% nazw zarejestrowanych w nowych domenach dotyczy stron biznesowych. W porównaniu z wynikami dotyczącymi „starych” domen, w których ten odsetek wynosi 30,5%, nie sposób nie zauważyć różnicy.


Nowe domeny

Najpopularniejszym zastosowaniem nowych domen są strony Pay-Per-Click, których udział wynosi 41%. Strony takie zawierają niewiele treści, a bazują przede wszystkim na linkach reklamowych.

Zastosowanie nowych domen internetowych

Jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Verisign wskazuje na kilka możliwych powodów:
– podwyższony poziom spekulacji na rynku nowych domen
– praktyki rejestrów, które rejestrują domeny na siebie – w rzeczywistości są one nadal dostępne, ale w cenach premium
– kampanie, w ramach których nowe domeny były sprzedawana za niewielką opłatą lub wręcz rozdawane za darmo
– kampania domeny .XYZ, w ramach której po rejestracji automatycznie zostały stworzone strony PPC (liczba rejestracji w domenie .XYZ to ponad 20% wszystkich rejestracji nowych domen.)

Procentowo największy odsetek stron PPC jest właśnie w domenie .XYZ oraz .link.

W podsumowaniu Verisign zauważa, że trzeba poczekać, aby zobaczyć w jakim kierunku podąży wykorzystanie nowych domen po wprowadzeniu ich większej liczby.

Zarejestrowałeś domenę? Oprócz adresu www będziesz potrzebować serwera (korzystaj z: hostingu www, serwera dedykowanego bądź serwera VPS) i certyfikat SSL.

Źródło: Domeny.pl / Domain Pulse

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>