Co znajdziesz w tym artykule:
Mocna pozycja w sieci jest niezbędna, aby marka mogła się rozwijać. Aktualnie, pierwszy kontakt klienta z organizacją prawie zawsze odbywa się własnie za pośrednictwem Internetu. Dlatego więc bycie online to już nie tylko atut danej działalności a jej integralna część i obowiązek.
Podstawą internetowego dorobku jest przemyślana domena internetowa. Adres WWW jest postrzegany jako „internetowa tożsamość”, więc powinien być unikalny, niedługi i kreatywny. Dlatego też najkrótsze nazwy domen, bogate w słowa kluczowe i zapadające w pamięć sprzedają się za miliony dolarów.
Jako nowa firma nie musisz inwestować w drogą domenę, ale jeśli poświecisz jej trochę czasu i dokładnie przeanalizujesz swój wybór, ostatecznie podniesiesz wartość tworzonej przez siebie marki.
W jaki sposób nowe rozszerzenia domen mogą wesprzeć Twoją strategię marketingową?
Kiedyś adresem WWW danej firmy była po prostu jej nazwa. Jednak we współczesnym marketingu nazwy internetowe są ważnym elementem budującym markę i mogą na wiele sposobów wspomóc realizację strategii marketingowej – zarówno tej online jak i offline. Przedstawiamy 5 sposobów na zastosowanie nowych domen w marketingu.
Nowe domeny pomagają przejść “test radio”
Ponieważ Siri i Alexa powoli przejmują funkcje wyszukiwarki, konieczne staje się posiadanie nazw domen, które są:
- krótkie,
- proste,
- łatwe do wymówienia.
Adresy internetowe stworzone z w wykorzystaniem nowych domen dają możliwość znalezienia nazw, które przechodzą “test radio”. Jeśli poprosisz tych sztucznych asystentów, aby udali się na stronę www.womenzfitness.com, mogą nie być w stanie się tam dostać. Jednak za pomocą nowych domen, takich jak .STORE, .PRESS czy .TECH, możesz uzyskać nazwę domeny, która jest krótka, prosta i odpowiednia, na przykład www.themerch.store lub www.ladyin.tech.
Z nowymi domenami stworzysz adresy email promujące markę
Gdy próbujesz zbudować firmę lub markę osobistą, trzeba łapać każdą okazję na budowanie marki. Wyobraź to sobie:
Jesteś na konferencji i natykasz się na potencjalnego inwestora lub klienta. Rozmawiasz z nim i zdajesz sobie sprawę, że istnieje możliwość rozpoczęcia współpracy i chcesz podać mu swój adres e-mail. W takiej sytuacji emiliamika@myblog.press z pewnością ma większą szansę na zapamiętanie niż emiliamikapress@mypressblog.com.
E-mail, który pasuje do Ciebie i zawiera elementy marki, natychmiast buduje pozytywne skojarzenia u odbiorcy. Zwiększa to szanse na zapamiętanie e-maili i podjęcie aktywności. Biznesowy e-mail wskazuje, że traktujesz swoją pracę poważnie i inwestujesz w nią.
Nowe domeny pozwolą Ci tworzyć markowe skrócone linki
Markowy skrócony link – skrócony adres URL zbudowany wokół nazwy marki lub powiązanego terminu, który pomaga powiązać firmę z linkami, treściami i informacjami udostępnianymi online.
Czy wiesz, że możesz oznaczyć każdy link, który skracasz, nazwą Twojej marki?
Czy kojarzysz linki takie jak pandaex.press/OrderNow lub virg.in/ldn w mediach społecznościowych lub gdziekolwiek indziej?
Nie, nie jest to coś, co mogą zrobić tylko duże korporacje. Jest to usługa, z której może korzystać każda firma w przestrzeni cyfrowej.
Wystarczy spojrzeć na takie linki, aby określić, do kogo należą. To jest efekt posiadania odpowiedniej domeny. Pomagają one budować wiarygodność, zdobywać większe zaangażowanie i tworzyć lepsze marki. Wszystko, co musisz zrobić, to kupić sensowną nazwę domeny na odpowiednim rozszerzeniu domeny i zarejestrować się na platformie, która oferuje tworzenie niestandardowych linków dla Ciebie. To proste!
Nowe domeny możesz wykorzystać do przekierowań
Wewnętrzne strony Twojej witryny są prawdopodobnie długie, skomplikowane i, szczerze mówiąc, nie przyjazne dla ludzi. Spójrz na taki deep-link do strony Kindle Amazona. Nie jest to link, który da się udostępnić w dowolnej komunikacji marketingowej:
Tak, możesz utworzyć markowe skracane adresy URL, ale jeśli jest to strona generująca dużą część przychodów w Twojej witrynie, możesz utworzyć dla niej przekierowanie domeny kontekstowej. W tym przypadku Amazon stworzył www.kindle.store, schludną, zapadającą w pamięć nazwę domeny, która przekierowuje do wspomnianego wyżej deep-linka. I ten link nadaje się do marketingu!
Amazon jest jedną z największych marek, które świetnie wykorzystują nowe domeny do przekierowań. Niektóre z nich to:
● http://electronics.bargains
● http://entertainment.deals
● http://family.bargains
● http://household.cleaning
To znakomita strategia dla kampanii wizerunkowych, takich jak tworzenie strony docelowej do uruchomienia produktu. Możesz wybrać rozszerzenie nazwy domeny, na której zbudujesz markę. Na przykład .TECH dla technologii, .FUN dla, oczywiście, zabawy, .STORE dla sklepu detalicznego lub e-commerce itd.
Nowe domeny dają tematyczne backlinki
Tekst zakotwiczenia (ang. anchor text) to wyróżnione słowa/znaki, na których tworzone jest hiperłącze do innej strony w Internecie. Kiedy słowo tekstu zakotwiczenia jest dokładnie dopasowane do słowa w obsługiwanym łączu, daje to wyszukiwarce mocny sygnał o istotności treści.
Na przykład tekst zakotwiczenia „engagement cards” pojawia się ponownie na stronie www.engagement.cards.
W przypadku firm, nowe domeny oferują możliwości tworzenia krótkich i łatwych do wymieniania nazw, które pomagają im wzmacniać swoją cyfrową obecność. Jedną z największych zalet tych rozszerzeń jest to, że nie musisz iść na kompromis i możesz uzyskać nazwę domeny z dwoma słowami. Tak więc, śmiało, wprowadzaj innowacje i buduj zapadającą w pamięć markę.
Zamawiasz domenę? To może Ci się przydać: hosting www, kreator stron www, certyfikat SSL.