Co znajdziesz w tym artykule:
Jeśli chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy skorzystaj z prostego i szybkiego rozwiązania jakim jest Webster+. W tym artykule dowiesz się jak zacząć, ile to kosztuje i jak krok po kroku stworzyć sklep na tym kreatorze.
Jak stworzyć sklep internetowy

Zacznij od zakupu Pakietu Webster+. Kiedy już go masz, uruchom kreator. Najpierw pomyśl o ogólnym wyglądzie, kolorystce, czcionkach, logo – możesz skorzystać z wbudowanych narzędzi jak kreator logotypów. Następnie przejdź do budowy sekcji sklep.
Tworzenie sklepu internetowego krok po kroku
- Utwórz podstronę Sklep, na której dodaj aplikację Sklep;
- Skonfiguruj Sklep, tj. podaj jego nazwę, kraj, walutę, jednostkę wagi;
- Dodaj sposoby płatności, sposoby dostawy i ustaw automatyczne wiadomości e-mail;
- Ustaw Strukturę sklepu, czyli sposób, w jaki sklep jest widoczny na swojej stronie głównej;
- Dodaj produkty, kody promocyjne, kategorie produktów i ich producentów.
- … i gotowe!
Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Pomocy
Demo kreatora sklepu
Nim dokonasz zakupu możesz sprawdzić na naszym demo jak działa i wygląda sklep. Sam go stwórz w 5 minut!
- Wejdź na stronę demo;
- Wybierz dowolny szablon, np. Balloon;
- W Menu strony przejdź do Sklep;
- Najedź na dowolny z produktów w sklepie, a nad nim zobaczysz pasek z ikoną domu, kliknij ją by przejść do Konfiguracji. Tu możesz sprawdzić wszystko, co dotyczy działania e-sklepu.
Funkcjonalności
Każdy system posiada swoje możliwości i ograniczenia. Oto funkcjonalności, o które najczęściej pytają Klienci.
Formy płatności
Webster pozwala uruchomić w sklepie: Przelew bankowy, PayPal, 2Checkout, DotPay, Authorize.net, Suomen Verkkomaksut, iDeal, MercadoPago.
Sposoby dostawy
Możesz ustawić własne sposoby dostawy. W oknie konfiguracji ustalasz: nazwę, czas dostawy, stały koszt dostawy lub koszt dostawy w zależności od wagi produktu.
Wygląd Produktu

Każdy produkt ma swoją nazwę, opis, cenę, % podatku oraz zdjęcia. Możesz go także dodać do Kategorii, Producenta, nadać mu wagę, pozycję na liście produktów, Atrybuty (rozmiar, kolor). Na koniec możesz wskazać produkty powiązane, podobne, zalecane.
E-produkt
Istnieje także możliwość sprzedaży produktów elektronicznych, np. plików PDF, .zip, .mp3. Są one wówczas dostępne do pobrania po zakupie.
Wygląd Koszyka

Po dodaniu Produktu do koszyka użytkownik trafia do podsumowania, które prezentuje: nazwę i zdjęcie produktu, cenę, VAT, edytowalną liczbę sztuk, podsumowanie netto i brutto, wybór sposobu dostawy, miejsce na podanie kodu rabatowego. Użytkownik może stąd wrócić do sklepu lub przejść do Kasy.
W Kasie użytkownik proszony jest o rejestrację, wybór sposobu płatności oraz akceptację Zasad sklepu.

Na każdym etapie duże przyciski (call to action) sprawiają, że przejście koszyka jest proste. Jeśli w czasie zakupów użytkownik wróci na stronę sklepu w Menu strony zobaczy swój Koszyk wraz z kwotą, na jaką dodał do niego produkty. W ten sposób może łatwo wrócić do koszyka, by dokończyć zakupy.