Już w lutym 2018 roku było wiadomo, że od lipca tego roku przeglądarka Google Chrome 68 będzie oznaczała strony bez certyfikatu SSL jako ?Niezabezpieczone? (ang. Not secure). Jakie jednak znaczenie będą miały nadchodzące zmiany i jak dostosować się do internetowej rzeczywistości kreowanej przez Google?


Google Chrome. Co nowego?

Nowy interface Chrome pomoże użytkownikom zrozumieć, że wszystkie strony HTTP są niebezpieczne, [?] a (wdrożenie) HTTPS jest łatwiejsze i tańsze niż kiedykolwiek.

Google Security Blog

Google od dawna wiedzie prym w budowaniu bezpiecznego Internetu, szczególnie wspierając certyfikaty SSL. To już trzeci ruch w ciągu ostatniego roku skłaniający posiadaczy stron internetowych do szyfrowania przesyłanych danych. Nie bez powodu przeglądarka Chrome w 2017 roku została uznana, za najbardziej bezpieczną przeglądarkę na świecie*. Używa jej w aż 77% internautów, a taka liczba zwolenników zobowiązuje.

*Link:  Google Security Blog

Od lipca wszystkie strony WWW bez certyfikatu SSL będą oznaczane jako ?Niezabezpieczone?. Do tej pory dotyczyło to tylko witryn, gdzie internauta podawał swoje dane wrażliwe, takie jak imię, nazwisko, adres czy numer telefonu, np. dokonując transakcji finansowych. Również na stronach z samym formularzem zapisu do newslettera przeglądarka informowała o braku zabezpieczania. Teraz każda strona niezaczynająca się od protokołu https://, bez względu na to, czy zbiera dane, czy też nie będzie oznaczana jako „Niezabezpieczona”.

Różnice pomiędzy stroną z certyfikatem SSL a bez niego są dosyć istotne. Dlatego praktyka szyfrowania danych na stronie już od dawna jest uznawana za światowy standard cyberbezpieczeństwa.

Dlaczego warto zainstalować certyfikat SSL. Korzyści
Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Certyfikat VMC

Logo Twojej firmy w poczcie e-mail. Poznaj certyfikat VMC

VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki.

Czytaj dalej >>
@Poczta Kwiatowa. Case study

®Poczta Kwiatowa, czyli jak bezpiecznie dostarczyć przesyłkę na drugi koniec świata?

Imieniny, urodziny? A może wyjątkowa rocznica? Lub po prostu, chęć powiedzenia “Dobrze, że jesteś”. Nie ważne czy jesteś blisko, czy daleko. ®Poczta Kwiatowa to rozwiązanie, które jest zawsze na czas.

Czytaj dalej >>