Już w lutym 2018 roku było wiadomo, że od lipca tego roku przeglądarka Google Chrome 68 będzie oznaczała strony bez certyfikatu SSL jako ?Niezabezpieczone? (ang. Not secure). Jakie jednak znaczenie będą miały nadchodzące zmiany i jak dostosować się do internetowej rzeczywistości kreowanej przez Google?


Google Chrome. Co nowego?

Nowy interface Chrome pomoże użytkownikom zrozumieć, że wszystkie strony HTTP są niebezpieczne, [?] a (wdrożenie) HTTPS jest łatwiejsze i tańsze niż kiedykolwiek.

Google Security Blog

Google od dawna wiedzie prym w budowaniu bezpiecznego Internetu, szczególnie wspierając certyfikaty SSL. To już trzeci ruch w ciągu ostatniego roku skłaniający posiadaczy stron internetowych do szyfrowania przesyłanych danych. Nie bez powodu przeglądarka Chrome w 2017 roku została uznana, za najbardziej bezpieczną przeglądarkę na świecie*. Używa jej w aż 77% internautów, a taka liczba zwolenników zobowiązuje.

*Link:  Google Security Blog

Od lipca wszystkie strony WWW bez certyfikatu SSL będą oznaczane jako ?Niezabezpieczone?. Do tej pory dotyczyło to tylko witryn, gdzie internauta podawał swoje dane wrażliwe, takie jak imię, nazwisko, adres czy numer telefonu, np. dokonując transakcji finansowych. Również na stronach z samym formularzem zapisu do newslettera przeglądarka informowała o braku zabezpieczania. Teraz każda strona niezaczynająca się od protokołu https://, bez względu na to, czy zbiera dane, czy też nie będzie oznaczana jako „Niezabezpieczona”.

Różnice pomiędzy stroną z certyfikatem SSL a bez niego są dosyć istotne. Dlatego praktyka szyfrowania danych na stronie już od dawna jest uznawana za światowy standard cyberbezpieczeństwa.

Dlaczego warto zainstalować certyfikat SSL
Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>