Co znajdziesz w tym artykule:
Każda strona internetowa powinna zostać zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek (tzw. on-site SEO). Webster+ oferowany przez Domeny.pl pozwala na taką optymalizację i do tego jest ona prosta. Opisujemy jak zoptymalizować stronę stworzoną właśnie na tym na kreatorze.
Odpowiedzmy sobie na początek na pytanie – po co optymalizować stronę?
- aby strona mogła uzyskać lepsze pozycje w wyszukiwarkach;
- aby strona mogła uzyskać więcej ruchu z wyszukiwarek;
- aby użytkownicy strony chętniej ją odwiedzali i spędzali na niej więcej czasu.
Wdrożenie narzędzi analityki internetowej
Analityka ruchu na Twojej stronie pozwoli Ci dowiedzieć się m.in. skąd użytkownicy trafiają na stronę, jakie są główne strony docelowe, po jakich słowach trafiają użytkownicy z Google, i wiele wiele więcej. Polecamy dwa bezpłatne narzędzia od Google – Google Analytics i Google Search Console.
Aby dodać kod Google Analytics do Webstera należy przejść do Ustawień, wybrać Strona, Pokaż więcej opcji, SEO & Statystyki. W tym miejscu wklej ID swojej Usługi w Google Analytics lub kod skryptu.
Połącz też stronę z Google Search Console (wcześniej: Google Webmaster Tool).
Wejdź w Aplikacje i wybierz Dodaj do Google. Teraz kliknij „Dodaj do Google”. Jeśli nie jesteś zalogowany do Google (np. do Gmaila) zaloguj się. Trafisz na stronę, gdzie możesz dodać swoją domenę. Aby zweryfikować własność domeny przed Google możesz pobrać meta tag i wkleić go w aplikacji Dodaj do Google w zakładce Kod Weryfikacyjny.
Po uruchomieniu obydwóch usług zintegruj je, dzięki czemu w Google Analytics będziesz mógł zobaczyć słowa, które dają Ci ruch z wyszukiwarki.
Pisanie meta-tagów
Wszyscy specjaliści SEO zgadzają się, że meta-tagi są bardzo istotne w pozycjonowaniu witryny. W kreatorze Webster możesz je ustawić dla każdej strony z osobna – lub ustawiając jedynie dla strony głównej ustawić takie same dla wszystkich podstron. Oczywiście zalecamy optymalizować każdą podstronę osobno.
Meta opisy powinny z użyciem słów kluczowych krótko i dokładnie podać co oferuje Twoja strona www, czym się zajmuje Twoja firma, jakie korzyści oferujesz. Nie zapomnij podać też nazwy swojej firmy – najlepiej w meta Tytuł.
Aby napisać meta tagi strony głównej należy będąc na niej przejść do Ustawień, wybrać Strona, Pokaż więcej opcji, SEO & Statystyki. W tym miejscu osobno podaj meta tytuł (Title), meta opis (Description). Meta słowa kluczowe możesz pominąć.
Teksty
Pisząc teksty na stronę pamiętaj o ich czytelnikach. Dobrze napisane zostaną docenione także przez roboty wyszukiwarek. Postaraj się, aby teksty były oryginalne (pisane przez Ciebie lub na specjalnie dla Ciebie), długie, poprawne gramatycznie i na temat.
„Upychanie” słów kluczowych nie jest wskazane, ale ich sporadyczne pojawienie się w odmienionej formie jest wskazane.
Aby w kreatorze Webster zapewnić czytelność i przejrzystość tekstów korzystaj z dostępnych tu, predefinowanych Bloków Treści.
Stosowanie nagłówków
Teksty powinny być podzielone na bloki, sekcje, a każda sekcja poprzedzona nagłówkiem (H1, H2, etc.). Pamiętaj, na każdej stronie powinien się znaleźć jeden nagłówek najwyższego poziomu (H1), w którym powinna się znaleźć kwintesencja strony. To najlepsze miejsce na użycie słów kluczowych. Użyj też do dwóch nagłówków H2 i dowolną ilość H3.
Aby użyć nagłówków w kreatorze Webster najwygodniej dodać Blok Treści składający się z nagłówka i tekstu. Domyślnie stosowany jest tam H2. Aby zmienić go na inny należy po wstawieniu Bloku przejść do jego Ustawień (ikona koła zębatego), wybrać HTML i w wyświetlonym kodzie h2 podmienić na h1 czy h3.
A jak wygląda sprawa szybkości strony zbudowanej na kreatorze?
Nie optymalizować, rezygnować na rzecz WordPressa 😉
WordPress bije rekordy popularności:) Co jednak w sytuacji, gdy użytkownicy chcą szybko postawić stronkę, bez choćby podstawowej znajomości programowania. Kreator stron staje się tu ciekawą alternatywą.