W tym roku finał .EU Web Awards będzie miał miejsce 21 listopada w Brukseli, jednak już w sierpniu, EURid ogłosił finałowe nominacje w kategoriach takich jak między innymi: The Rising Stars, która obejmuje startupy o zarejestrowanej domenie .eu. Biorąc pod uwagę fakt, że w Europie coraz więcej firm z sektora MŚP posiada domenę .eu, podjęcie decyzji, kto otrzyma nagrodę główną będzie niezwykle trudne.

EURid pomaga zaistnieć małym i średnim przedsiębiorstwom na mapie Europy

Od 2014 roku EURid jest organizatorem .EU Web Awards – konkursu, którego celem jest zwrócenie uwagi na przedsiębiorstwa, organizacje oraz osoby indywidualne, dzięki którym domena .eu staje się jedną z najpopularniejszych domen krajowych na rynku światowym. Kategorie konkursu reprezentują szeroki przekrój właścicieli domen .eu, od krajowych przedsiębiorstw, aż po organizacje związane z ochroną środowiska. .EU Web Awards daje nowo powstającym firmom z sektora MŚP, szansę na zyskanie rozpoznawalności oraz większą widoczność w sieci, o co martwią się właściciele firm, zakładając, że osiągnięcie tego jest właściwie niemożliwe, gdy firma dopiero powstaje.

Zaangażowanie EURidu w rozwój firm z sektora MŚP ma zauważalne skutki. UEAPME (Europejskie Stowarzyszenie Rzemiosła oraz Małych i Średnich Przedsiębiorstw, które jest organizacją reprezentującą interesy europejskich rzemieślników i MŚP na szczeblu UE) twierdzi, że posiadanie domeny .eu jest furtką do zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku. W Europie, gdzie większość biznesów z tego sektora nie posiadając przewagi finansowej, nie ma szans konkurować z większymi podmiotami, .eu staje się świetnym sposobem na zaistnienie takiej firmy na mapie Europy.


Zaskakująca popularność domeny .eu

Uruchomiona w 2005 roku domena .eu z zaskakująco dużą liczbą rejestracji w pierwszym roku 2.5 miliona, obecnie znajduje się w top 10 najpopularniejszych domen krajowych na świecie.

Pod koniec pierwszego kwartału tego roku rejestracja domen krajowych (ccTLD) osiągnęła 330.6 miliona, z czego rejestracji domeny .eu było 3.7 miliona. W swoich raportach EURid zaprezentował następujące dane na temat tego okresu czasu:

  • 185 964 nowych rejestracji domeny .eu, wzrost o 10 914 w porównaniu do czwartego kwartału 2016 roku,
  • Imponująca średnia odnowienia ? aż 81%,
  • Totalna liczba rejestracji wynosiła 3 755 475.

Dzięki rejestracji domeny .eu firmy z sektora MŚP zyskują:

  • Możliwość rozwijania potencjału marki i rozszerzanie jej widoczności nie tylko w kraju, w którym znajduje się firma, ale w całej Unii Europejskiej,
  • Wybór domeny .eu zapewnia większą elastyczność jeśli chodzi o wybór nazwy, przede wszystkim dzięki temu, że taka nazwa może zawierać znaki z dowolnego oficjalnego języka .eu,
  • Domena ta zwiększa zaufanie konsumentów do marki, ponieważ pokazuje że firma posiada siedzibę w UE, a zatem podlega prawodastwu EU i innym istotnym normom handlowym,
  • W porównaniu z .com zapewnia znacznie lepsze kierowanie geograficzne.

Jak twierdzą właściciele spółki Archeda (włoskiej firmy projektowej specjalizującej się w produkcji mebli łazienkowych) domena .eu umożliwiła spółce obecność poza jej fizycznym krajem: ?Nie tylko chodzi o rozpoznawalność we Włoszech, ale również dostęp co całej Europy?.

Również polskie firmy mocno zyskują dzięki rejestracji domeny .eu. Dla BAJO (polskiej firmy zajmującej się projektowaniem i produkcją zabawek) domena .eu jest sposobem na pozyskanie zaufania klientów: ?Chociaż sprzedajemy na rynkach międzynarodowych, UE jest naszym głównym rynkiem zbytu. Zabawki BAJO są zaprojektowane i wykonane z pełną wiedzą na temat obowiązujących przepisów europejskich. Wszystkie użyte materiały mają pochodzenie europejskie?.

Rejestrując domenę .eu, te rozwiązania mogą Ci się przydać: hosting www, kreator stron internetowych, certyfikat SSL.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0
Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Danone-Domenypl_case_study

Danone: Rozwój biznesu z troską o zdrowie i środowisko naturalne

Grupa Danone działa w głębokim poszanowaniu i zrozumieniu zrównoważonego rozwoju. Zapytaliśmy o to jak wygląda realizacja takich działań oraz jaka jest rola świata wirtualnego w ich komunikacji.

Czytaj dalej >>
Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres.

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres

Chcesz zarejestrować domenę, ale okazuje się, że wymarzona nazwa posiada już swojego abonenta. Domena jest już zajęta. Czy to oznacza, że szansa przepadła już bezpowrotnie? Nie koniecznie, poznaj usługę opcji na domenę.

Czytaj dalej >>
Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat – ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>