DNS Anycast to sposób transmisji danych w sieci do „najbliższego” hosta (komputer lub inne urządzenie podłączone do sieci) należącego do grupy wielu hostów o tym sam adresie IP.

Dzięki implementacji DNS Anycast, routery przekierowują żądanie biorąc pod uwagę wiele czynników takich jak liczba przeskoków, odległość, najniższy koszt, pomiary opóźnienia lub w oparciu o najmniej “zatłoczoną” trasę.

Model DNS Anycast wykorzystuje się głównie na potrzeby skalowania, zwiększania dostępności i bezpieczeństwa usługi DNS, czyli dostępu do domeny i tym samym do strony www.

Co to jest DNS

System Nazw Domenowych (Domain Name System) to protokół komunikacyjny, system, który tłumaczy nazwy domenowe rozumiane przez użytkownika (np. domeny.pl) na adresy IP, które są przyporządkowane do komputerów i innych urządzeń w sieci internet, np. 91.198.146.17

Jest to złożony system, odpowiadający za rejestrację domeny i ich powiązanie z numerem IP. Serwer DNS możemy podzielić na dwa typy: serwery DNS autorytatywne (przechowujące konfiguracje domen) i serwery DNS rekurencyjne (których zadaniem jest znalezienie IP dla danej domeny).

dns anycast domeny.pl

Jakie są problemy z DNS?

Problemy z DNS mogą uniemożliwić odwiedzanie Twojej witryny.
Do najczęstszych problemów z DNS należą:

  • ataki DDoS spowodowane działaniem hackerów,
  • techniczne awarie serwerów DNS,
  • opóźnienie DNS, czyli długi czas ładowania, spowodowany faktem, że serwery nazw DNS nie znajdują się w bliskim sąsiedztwie dużego odsetka użytkowników odwiedzających Twoją witrynę.

W każdym z tych przypadków z pomocą przychodzi DNS Anycast.

Diagram przedstawia przykład systemu DNS Anycast.

Pojedyncza kliencka stacja robocza DNS, skonfigurowana z adresem IP DNS Anycast, jest wyświetlana w celu wykonania rozpoznawania DNS przeciwko „najbliższemu” z trzech serwerów nazw DNS wdrożonych przy użyciu tego samego adresu IP DNS Anycast.

dns anycast przyklad

Jak DNS Anycast poprawia działanie Twojej strony

Wydajność i krótszy czas dostępu

Dzięki zastosowaniu DNS Anycast standardowa strefa DNS jest automatycznie skopiowana w 13 punktach dostępowych na całym świecie. Każde zapytanie do strefy DNS jest kierowane do „najbliższego” serwera w topologii. Pomaga to upewnić się, że klienci DNS najpierw wysyłają zapytania do swoich lokalnych serwerów przed użyciem zdalnych serwerów, co dzieje się w oparciu o routing i topologię.

Niezawodność, większa dostępność

W przypadku awarii najbliższego serwera, jego dużego obciążenia lub rutynowej konserwacji, cały ruch przekierowany zostanie do innych, alternatywnych serwerów. Zwiększona niezawodność Anycast poprawia skuteczność DNS, dzięki umieszczeniu wielu rozproszonych geograficznie serwerów pod tym samym adresem IP. Redundancja serwerów DNS sprawia, że usługa jest bardziej dostępna i niezawodna.

Bezpieczeństwo i ochrona przed atakami DDoS

Ataki DDoS, polegają na “przytłoczeniu” serwerów i ostatecznie sparaliżowaniu ich przez zmuszenie ich do awarii. Dzięki zastosowaniu dużej liczby serwerów DNS Anycast możemy wpływać na zwiększanie pojemności usługi, jej przepustowości, a przez to odporności na takie ataki. DNS Anycast absorbuje ataki, po prostu będąc w stanie obsłużyć bardzo duże ilości żądań.

Jak możesz skorzystać z DNS Anycast w Domeny.pl?

Każda domena wydelegowana na nasze DNS-y ma włączony DNS Anycast. DNS Anycast działa automatycznie.

Obecnie nasz DNS Anycast korzysta z 13 lokalizacji na 5 kontynentach

dns anycast świat domeny.pl

{{ data.question }}

Twoja domena dostępna jest tylko w tym momencie!
Nie pozwól, aby zarejestrował ją ktoś inny!

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.