Domena .co.uk to domena krajowa Wielkiej Brytanii, w której skład wchodzą Anglia, Walia, Szkocja, Irlandia Północna oraz kilkanaście terytoriów zależnych rozmieszczonych na całym świecie.

Rozszerzenie powstało w 1985 roku, czyli w tym samym roku, co słynna domena .com. Liczba stron z jej udziałem sięga rzędu ponad 10 milionów adresów. Jak pokazują badania, domena brytyjska cieszy się ogromnym zaufaniem Brytyjczyków. 91% użytkowników dokonujących zakupów w sieci, preferuje przeglądać w pierwszej kolejności domeny z tym rozszerzeniem, niż nowsze zakończenia. Najpopularniejsze witryny w domenie brytyjskiej to: google.co.uk, bbc.co.uk i amazon.co.uk. Rejestracji domenie .co.uk towarzyszy spełnienie kilku wymogów, o których przeczytasz poniżej. Wielka Brytania to szósta największa gospodarka na świecie. Jest także największą wyspą w Europie.

Wielka Brytania, to jedno z dwunastu państw, które w 1949 roku założyły NATO. Naturalnym bogactwem wyspy są złoża węgla, gazu ziemnego i ropy naftowej, a 71% powierzchni kraju zajmują grunty rolne. Dostęp do sieci internet ma ponad 97% mieszkańców. Oznacza to, że w sieci serfuje ponad 63 milionów mieszkańców. Wielka Brytania to kraj przyjazny biznesowi. Według rankingu Aleo, zajmuje 1 miejsce pod względem przyjazności prowadzenia interesów. Jako ciekawostkę warto wspomnieć o popularności herbaty! W UK rocznie zużywa się ponad 55 milionów torebek tego napoju.

Cennik domen .co.uk *

Domena (United Kingdom) 2 lata
.co.uk 199,99 zł98,99 zł
.me.uk 199,99 zł98,99 zł
.org.uk 199,99 zł49,99 zł
.uk 199,99 zł199,99 zł
.uk.com 499,99 zł499,99 zł
* ceny odnowieniowe * ceny standardowe

Wymagania

wymagana zarejestrowana działalność gospodarcza na terenie tego kraju? Nie
wymagany lokalny przedstawiciel na terenie tego kraju? Nie

Wymogi przy rejestracji domeny!

  • Liczba serwerów DNS: od 2 do 10
  • Nazwa domeny musi składać się z co najmniej 7 znaków i spełniać poniższe wymogi:
  • Nazwa musi zawierać co najmniej 4 znaki (dowolne), lub
  • Nazwa musi zawierać co najmniej 3 litery (a-z).

Z uwagi na ciągłe zmiany w rejestrach wymagania rejestracyjne mogą ulec zmianie.

Cennik rejestracji domen zagranicznych

Poniżej możesz sprawdzić ceny rejestracji domen oraz wymagania poszczególnych rejestrów

Najczęściej zadawane pytania o domenę .co.uk

Jak zarejestrować .co.uk?

Aby zarejestrować tę domenę wejdź na stronę. W polu wyszukiwarki wpisz adres domeny, który Cię interesuje. W wynikach wyszukiwania sprawdzisz czy domena jest wolna. Jeżeli podany adres jest zajęty, otrzymasz inne propozycje adresów z brytyjskim rozszerzeniem, gotowe do zarejestrowania. Po wyborze domeny dodaj ją do koszyka. Wystarczy dopełnić formalności i Twój adres zostanie aktywowany.

Czy można zarejestrować domenę brytyjską na okres 1 roku?

Nie, nie można zarejestrować domeny na okres 1 roku. Okres abonamentowy dla domeny brytyjskiej wynosi 2 lata.

Dlaczego warto rejestrować domeny .co.uk?

Wybierając to rozszerzenie podkreślisz fakt przynależności do tego regionu. Kierując ofertę skierowaną na rynek brytyjski już na początku należy wziąć pod uwagę rejestrację brytyjskiej domeny. Tym samym zdobywać zaufanie i lojalność tamtejszej społeczności.

Jak przetransferować domenę .co.uk?

Transfer domeny zlecisz elektronicznie. W celu przetransferowania domeny do Domeny.pl należy podać swojemu obecnemu operatorowi IPS-TAG (u nas jest to PDR-IN). Jednocześnie na podstronie transferu domen zgłoś chęć przetransferowania domeny brytyjskiej. Proces się rozpocznie.

Jaka jest różnica pomiędzy domeną .co.uk a .uk?

Zarówno .jedno jak i drugie rozszerzenie są domenami krajowymi ccTLD przypisanymi do Królestwa Wielkiej Brytanii. Rozszerzenie .uk do połowy 2014 roku było możliwe do zarejestrowania jedynie przez organy administracji publicznej. Teraz rejestracja rozszerzeń brytyjskich jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych.

{{ data.question }}

Twoja domena dostępna jest tylko w tym momencie!
Nie pozwól, aby zarejestrował ją ktoś inny!

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.