Trwa wyszukiwanie

Gdzie mogę zobaczyć statystyki serwera?



Aby sprawdzić obciążenie serwera:
  1. Zaloguj się do Panelu Klienta,

  2. Przejdź do działu Twoje Produkty > Serwery,

  3. Zobaczysz listę serwerów wirtualnych. Kliknij "Zarządzaj" przy wybranym,

  4. następnie kliknij przycisk "Zaloguj do panelu WebAs"

  5. przejdź do Historia > Statystyki.




Dostępne są zakładki pomagające znaleźć źródła zużycia zasobów. W klasycznej sytuacji należy wybrać zakładkę Obciążenie. W ten sposób można podglądnąć historię obciążenia z ostatniego miesiąca.

Skoki obciążenia są widoczne w postaci piku. Dla szybkiego dostępu wystarczy kliknąć na jego wierzchołek. Spowoduje to wyświetlenie diagramu.

Diagram umożliwia szybką identyfikacje jakie usługi są źródłem obciążenia. Zazwyczaj, tak jak i w tym wypadku, obciążenie generowane jest przez strony internetowe (www), ale może to także być przykładowo poczta. Należy kliknąć w diagram, aby wyświetlić, które domeny powodowały obciążenie.

Po kliknięciu w diagram nastąpi przeniesienie do zakładki Domeny. Po prawej stronie okna widnieje kolumna Raporty. Przed kliknięciem w Podgląd zwróć uwagę na datę. Domyślnie jest to dzień poprzedzający otrzymanie wiadomości z naszego systemu ("Osiągnięcie 100% limitu obciążenia CPU"). Można oczywiście wybrać inne dni, w zależności od potrzeb. W przypadku dużej ilości domen można posortować malejąco kolumny przedstawiające wartości obciążenia.


Najważniejsze parametry


Obciążenie referencyjne


W przypadku pakietów hostingowych limit obciążenia CPU wynosi 5%. Kiedy zostaje przekroczony, nasze systemy wysyłają powiadomienie o takiej sytuacji. Czym jest dokładnie referencyjne obciążenie CPU można przeczytać w naszym artykule o serwerze wzorcowym.
Istnieje możliwość zwiększenia limitu obciążenia CPU z 5% do 10%.

Obciążenie przez roboty indeksujące


Obciążenie tego typu występuje przy dużym ruchu robotów wyszukiwarek internetowych (jak google.pl, bing.com), które analizują serwisy w celu ich indeksacji w wyszukiwarkach. Tego typu obciążenia są stosunkowo rzadkie. Mogą wystąpić na przykład przy pracach SEO nad serwisem. Ruch od strony robotów indeksujących można blokować przez plik robots.txt, a czynności powinien wykonać Webmaster serwisu. Informacje o pliku robots.txt można znaleźć na stronach Narzędzi Google dla Webmasterów.

Obciążenie w zależności od adresu IP


W niektórych przypadkach to istotny parametr, który pozwala wyłonić adres IP, który generuje obciążenie. Do tego sytuacji może dojść, gdy przeprowadzany jest atak na panel administracyjny serwisu. W większości przypadków największe obciążenie generują właśnie wywołania do administrator/index.php (Joomla!) lub wp-login.php (WordPress). Próby włamań wynikają przede wszystkim z dużej popularności tego typu CMS. Wiele osób używa łatwych haseł, które szybko można złamać metodą słownikową (atak Brute Force) i na to właśnie liczą osoby piszące złośliwe skrypty. Podczas ataku serwer jest bardzo często odpytywany o hasło (istota Brute Force) i to jest powodem obciążenia. Jest wiele metod blokowania tego typu ataków. Ich wdrożenie leży w gestii webmastera strony. Jedną z metod opisaliśmy na stronach Joomla! - zabezpieczenia przed bruteforce (dla Wordpress WordPress - zabezpieczenia przed bruteforce). Można też skorzystać z .htaccess (blokada konkretnych IP).

Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami!

Wyślij zapytanie
Wystąpił błąd

{{ error }}

Powiadomienie

{{ success }}

Administratorem Twoich danych osobowych jest cyber_Folks S.A., więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przeczytasz w naszej Polityce prywatności.

kod obrazka
Prześlij zapytanie przez Panel Klienta

W ten sposób uzyskasz najdokładniejszą i najlepiej dopasowaną do Twoich usług odpowiedź. Nasi konsultanci przed udzieleniem odpowiedzi zapoznają się z Twoimi usługami i wcześniejszymi zgłoszeniami.

Wyślij
Właściciel serwisu

cyber_Folks S.A. z siedzibą w Poznaniu
Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań
NIP: 7822622168, REGON: 364261632, KRS: 0000612359

Adres do korespondencji: ul. Marcika 27 C-D, 30-443 Kraków

Infolinia

Jesteśmy do Twojej dyspozycji
od pon. do pt. w godz 8:00-17:00

Płatności

Każdy Klient ma indywidualny nr rachunku bankowego dostępny po zalogowaniu w Panelu Klienta

Przejdź do panelu klienta

Możesz też zapłacić bez prowizji poprzez szybki i bezpieczny system Przelewy24. Operatorem transakcji realizowanych za pośrednictwem kart płatniczych jest PayPro S.A.

Przejdź do Przelewy24

{{ data.question }}

Twoja domena dostępna jest tylko w tym momencie!
Nie pozwól, aby zarejestrował ją ktoś inny!

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.