Trwa wyszukiwanie

Jak dodać lub zmodyfikować rekordy DNS domeny

Jeżeli chcesz dodać lub zmodyfikować wybrane rekordy dla swojej domeny i posiadasz hosting w Domeny.pl, zaloguj się do Panelu WebAs i przejdź do zakładki Usługi > DNS > Rekordy. Wybierz z listy rozwijanej domenę, dla której chcesz dodać rekord i kliknij opcję NOWY REKORD.





Rekord A


Rekordy adresów lub rekordy A (znane też jako rekordy hosta) to centralne rekordy systemu DNS. Łączą domenę z adresem IPv4.

Jeżeli chcesz dodać rekord A, wybierz typ rekordu A, czas życia TTL pozostaw bez zmian. W polu Wartość należy podać adres IP, na który ma zostać skierowana domena. Na koniec kliknij opcję ZAPISZ FORMULARZ.





Rekord AAAA


wskazuje adres IPv6 domeny. Jest podobny do rekordu A, ale nie wskazuje adresu IPv4, tylko adres IPv6.

Jeżeli chcesz dodać rekord AAAA, wybierz typ rekordu AAAA, czas życia TTL pozostaw bez zmian. W polu Wartość należy podać adres IPv6, na który ma zostać skierowana domena. Na koniec kliknij opcję ZAPISZ FORMULARZ.


Rekord CNAME


Rekord nazwy kanonicznej (rekord CNAME) jest typem rekordu DNS, który mapuje alias na rzeczywistą (kanoniczną) nazwę domeny. Rekordy CNAME są zwykle używane do mapowania sub-domeny, takiej jak www lub poczta, na domenę hostującą treść tej sub-domeny. Na przykład rekord CNAME może mapować adres internetowy www.przyklad.pl na rzeczywisty adres strony w domenie przyklad.pl.

Jeżeli chcesz dodać rekord CNAME, wybierz typ rekordu CNAME, czas życia TTL pozostaw bez zmian. W polu Wartość należy podać nazwę, na którą ma zostać skierowany rekord CNAME. Na koniec kliknij opcję ZAPISZ FORMULARZ.


Rekord NS


Rekordy serwerów nazw (NS) określają, które serwery przekazują informacje na temat domeny z systemu DNS. Zwykle istnieje podstawowy i dodatkowy rekord serwera nazw dla domeny.

Jeżeli chcesz dodać rekord NS, wybierz typ rekordu NS, czas życia TTL pozostaw bez zmian. W polu Wartość należy podać nazwę serwera NS. Na koniec kliknij opcję ZAPISZ FORMULARZ.


Rekord SOA


Start of Authority (SOA) oznacza początek danych dotyczących domeny. Każda domena może posiadać jeden rekord SOA. Są w nim zawarte takie informacje jak nazwa domeny, adres e-mail administratora DNS autorytatywnego dla domeny oraz adres serwerów autorytatywnych, czyli serwera przechowującego konfigurację domeny.


Rekord TXT


Umożliwia dodanie dowolnego tekstu do rekordu DNS.
Najczęściej wykorzystuje się go do weryfikacji własności serwera, np. weryfikacja serwera pocztowego (SPF) lub weryfikacja przed wystawieniem certyfikatu SSL.

Wybierz typ rekordu TXT, czas życia TTL pozostaw bez zmian. W polu Wartość należy podać kod do weryfikacji lub przygotowany wpis SPF. Na koniec kliknij opcje ZAPISZ FORMULARZ.


Rekord PTR


Tzw. RevDNS, czyli tłumaczenie adresu ip na nazwę hosta. Niektóre serwery pocztowe dokonują sprawdzenia czy RevDNS zgadza się z DNS. Jeżeli nie to wiadomości są odrzucane.

Wybierz typ rekordu PTR, czas życia TTL pozostaw bez zmian. W polu Wartość należy podać nazwę hosta. Na koniec kliknij opcje ZAPISZ FORMULARZ.


Rekord SRV


Inaczej rekord usługi (ang. service record) pozwala na zawarcie dodatkowych informacji dotyczących lokalizacji danej usługi, którą udostępnia serwer wskazywany przez adres DNS.

Wartości należy uzyskać od osoby/firmy zlecającej dodanie rekordu SRV.

Jeśli nie posiadasz hostingu w Domeny.pl i chcesz zmodyfikować rekordy DNS domeny, zaloguj się do Panelu Klienta > Twoje produkty > Domeny, wybierz domenę klikając przy niej Zarządzaj, a następnie przejdź do sekcji Zarządzanie DNS.
Aby opcja ta była dostępna, domena musi być wydelegowana na DNS Domeny.pl, przekierowana lub zaparkowana.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami!

Wyślij zapytanie
Wystąpił błąd

{{ error }}

Powiadomienie

{{ success }}

Administratorem Twoich danych osobowych jest cyber_Folks S.A., więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przeczytasz w naszej Polityce prywatności.

kod obrazka
Prześlij zapytanie przez Panel Klienta

W ten sposób uzyskasz najdokładniejszą i najlepiej dopasowaną do Twoich usług odpowiedź. Nasi konsultanci przed udzieleniem odpowiedzi zapoznają się z Twoimi usługami i wcześniejszymi zgłoszeniami.

Wyślij
Właściciel serwisu

cyber_Folks S.A. z siedzibą w Poznaniu
Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań
NIP: 7822622168, REGON: 364261632, KRS: 0000612359

Adres do korespondencji: ul. Marcika 27 C-D, 30-443 Kraków

Infolinia

Jesteśmy do Twojej dyspozycji
od pon. do pt. w godz 8:00-17:00

Płatności

Każdy Klient ma indywidualny nr rachunku bankowego dostępny po zalogowaniu w Panelu Klienta

Przejdź do panelu klienta

Możesz też zapłacić bez prowizji poprzez szybki i bezpieczny system Przelewy24. Operatorem transakcji realizowanych za pośrednictwem kart płatniczych jest PayPro S.A.

Przejdź do Przelewy24

{{ data.question }}

Twoja domena dostępna jest tylko w tym momencie!
Nie pozwól, aby zarejestrował ją ktoś inny!

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.