Trwa wyszukiwanie

Jak skonfigurować konto pocztowe w programie Thunderbird?

Z tego artykułu dowiesz się, jak skonfigurować serwer poczty przychodzącej i wychodzącej w programie Thunderbird oraz jak dodać nowe konto pocztowe.

Przed przystąpieniem do konfiguracji, zdecyduj czy chcesz używać połączenia szyfrowanego czy zwykłego. Jeśli masz certyfikat SSL dla domeny, w której obsługiwana jest poczta lub chcesz użyć połączenia zwykłego (bez szyfrowania), to adresem serwera poczty wychodzącej i przychodzącej będzie adres Twojej Domeny np.: domeny.pl. Inaczej konfiguruje się serwer poczty w przypadku, gdy używasz szyfrowanego połączenia.

Jeśli nie wykupiłeś certyfikatu lub chcesz użyć połączenia zwykłego bez szyfrowania, ale Twoja domena kieruje na inny serwer (w Domeny.pl używasz wyłącznie poczty) to adresem serwera poczty wychodzącej i przychodzącej będzie nadany przez nas adres. Aby uzyskać adres serwera pocztowego zaloguj się do panelu WebAs i zwróć uwagę na adres URL w pasku adresu przeglądarki. Zgodnie z przykładem uzyskasz adres swojego serwera pocztowego:



Adresem serwera pocztowego jest adres poczta(NR).domeny.host , gdzie (NR) to numer Twojego serwera. Twój numer poznasz w pasku przeglądarki internetowej wykonując auto-logowanie do Panelu WebAs z Panelu Klienta lub po zalogowaniu się do WebAs > Usługi > Poczta , gdzie podana jest Domyślna konfiguracja poczty.

Dla każdego z połączeń IMAP, POP3, SMTP, podawaj adres Twojego serwera pocztowego. Pod adresem swojego serwera pocztowego możesz logować się przez WebMail do każdego konta pocztowego przez przeglądarkę.


PAMIĘTAJ
Zanim rozpoczniesz konfigurację poczty w jednym z wyżej wymienionych programów, musisz utworzyć odpowiednią skrzynkę pocztową na serwerze Domeny.pl.


Poniżej przedstawiamy przykładową konfigurację w oparciu o program pocztowy Mozilla Thunderbird.

Dodawanie nowego konta w Thunderbird


1. Jeśli dopiero skończyłeś instalację oprogramowania wybierz opcję "Utwórz nowe konto".
Z kolei jeżeli korzystasz z Thunderbirda od pewnego czasu, z menu kontekstowego wybierz opcję Narzędzia > Konfiguracja kont, a następnie Dodaj konto > Konto pocztowe.

2. Wybór protokołu komunikacyjnego, za pośrednictwem którego klient poczty będzie łączył się z serwerem poczty
Protokół komunikacyjny to zbiór zasad, na jakich odbywa się połączenie między urządzeniami w sieci komputerowej. Możesz wybrać jeden z kliku protokołów:

  • Protokół poczty wychodzącej SMTP - pracuje na standardowym porcie dla SMTP i jest to 25, alternatywnym jest port 587

  • Protokół szyfrowany poczty wychodzącej sSMTP (SSL) - pracuje na standardowym porcie dla sSMTP i jest to 465

  • Protokół poczty przychodzącej POP3 - pracuje na standardowym porcie dla POP3 i jest to 110

  • Protokół szyfrowany poczty przychodzącej POP3s (SSL) - pracuje na standardowym porcie dla POP3s i jest to 995

  • Protokół poczty przychodzącej IMAP - pracuje na standardowym porcie dla IMAP i jest to 143

  • Protokół poczty przychodzącej IMAPs (SSL) - pracuje na standardowym porcie dla IMAPs i jest to 993


Wybór protokołu dla poczty przychodzącej czyli POP3 lub IMAP zależy od Twoich potrzeb. Protokół POP3 charakteryzuje się tym, że pobiera wiadomości z serwera na dysk komputera z opcjonalną możliwością pozostawienia kopii wiadomości na serwerze. IMAP to protokół, dzięki któremu możesz przeglądać zawartość folderów skrzynki zdalnie.

3. Uzupełniamy dane
Uzupełniamy pola Imię i nazwisko, adres e-mail konfigurowanej skrzynki oraz hasło i klikamy Gotowe.

4. Konfiguracja serwera poczty wychodzącej
Autoryzacja SMTP
Pamiętaj, aby przy konfiguracji poczty wychodzącej ustawić autoryzację SMTP. Zwykle sprowadza się to do zaznaczenia opcji "Serwer wymaga uwierzytelnienia", używamy tych samych ustawień (login, hasło), co do odbioru poczty.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami!

Wyślij zapytanie
Wystąpił błąd

{{ error }}

Powiadomienie

{{ success }}

Administratorem Twoich danych osobowych jest cyber_Folks S.A., więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przeczytasz w naszej Polityce prywatności.

kod obrazka
Prześlij zapytanie przez Panel Klienta

W ten sposób uzyskasz najdokładniejszą i najlepiej dopasowaną do Twoich usług odpowiedź. Nasi konsultanci przed udzieleniem odpowiedzi zapoznają się z Twoimi usługami i wcześniejszymi zgłoszeniami.

Wyślij
Właściciel serwisu

cyber_Folks S.A. z siedzibą w Poznaniu
Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań
NIP: 7822622168, REGON: 364261632, KRS: 0000612359

Adres do korespondencji: ul. Marcika 27 C-D, 30-443 Kraków

Infolinia

Jesteśmy do Twojej dyspozycji
od pon. do pt. w godz 8:00-17:00

Płatności

Każdy Klient ma indywidualny nr rachunku bankowego dostępny po zalogowaniu w Panelu Klienta

Przejdź do panelu klienta

Możesz też zapłacić bez prowizji poprzez szybki i bezpieczny system Przelewy24. Operatorem transakcji realizowanych za pośrednictwem kart płatniczych jest PayPro S.A.

Przejdź do Przelewy24

{{ data.question }}

Twoja domena dostępna jest tylko w tym momencie!
Nie pozwól, aby zarejestrował ją ktoś inny!

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.