Poczta WebAs

Jak skonfigurować serwer poczty i skrzynki e-mail w programie Thunderbird



Artykuł dotyczy Panelu WebAs.


Z tego artykułu dowiesz się, jak skonfigurować serwer poczty przychodzącej i wychodzącej w programie Thunderbird oraz jak dodać nowe konto pocztowe. Przed przystąpieniem do konfiguracji, zdecyduj, czy chcesz używać połączenia szyfrowanego czy zwykłego. Jeśli masz certyfikat SSL dla domeny, w której obsługiwana jest poczta lub chcesz użyć połączenia zwykłego (bez szyfrowania), to adresem serwera poczty wychodzącej i przychodzącej będzie adres Twojej Domeny np.: domeny.pl. Inaczej konfiguruje się serwer poczty w przypadku, gdy używasz szyfrowanego połączenia.


Przed przystąpieniem do konfiguracji, zdecyduj czy chcesz używać połączenia szyfrowanego czy zwykłego.
Jeśli wykupiłeś certyfikat SSL dla swojej domeny w której obsługiwana jest poczta lub chcesz użyć połączenia zwykłego bez szyfrowania to adresem serwera poczty wychodzącej i przychodzącej będzie adres Twojej Domeny np.: domeny.pl

Jeśli nie wykupiłeś certyfikatu lub chcesz użyć połączenia zwykłego bez szyfrowania, ale Twoja domena kieruje na inny serwer (w Domeny.pl używasz wyłącznie poczty) to adresem serwera poczty wychodzącej i przychodzącej będzie nadany przez nas adres. Aby uzyskać adres serwera pocztowego zaloguj się do panelu WebAs i zwróć uwagę na adres URL w pasku adresu przeglądarki. Zgodnie z przykładem uzyskać adres swojego serwera pocztowego:

adresem serwera pocztowego jest adres poczta22629.domeny.host (poczta.domeny.host)

Dla każdego z połączeń IMAP, POP3, SMTP, podawaj adres Twojego serwera pocztowego. Pod adresem swojego serwera pocztowego możesz logować się przez WebMail do każdego konta pocztowego przez przeglądarkę.


PAMIĘTAJ
Zanim rozpoczniesz konfigurację poczty w jednym z wyżej wymienionych programów, musisz utworzyć odpowiednią skrzynkę pocztową na serwerze Domeny.pl.


Poniżej przedstawiamy przykładową konfigurację w oparciu o program pocztowy Mozilla Thunderbird.

Przykład pokazuje konfigurację skrzynki o adresie e-mail login@login.domeny.pl. Konfigurację dla innej skrzynki np. o adresie imie.nazwisko@twoja-domena.pl wykonujemy w sposób analogiczny.

Dodawanie nowego konta w Thunderbird


1. Jeśli dopiero skończyłeś instalację oprogramowania wybierz opcję "Utwórz nowe konto".
Z kolei jeżeli korzystasz z Thunderbirda od pewnego czasu, z menu kontekstowego wybierz opcję Narzędzia > Konfiguracja kont, a następnie Dodaj konto > Konto pocztowe.

2. Wybór protokołu komunikacyjnego, za pośrednictwem którego klient poczty będzie łączył się z serwerem poczty

Na początek chcesz pewnie wiedzieć, czym jest protokół komunikacyjny. Jest to zbiór zasad, na jakich odbywa się połączenie między urządzeniami w sieci komputerowej. Możesz wybrać jeden z kliku protokołów:


Protokół poczty wychodzącej SMTP - pracuje na standardowym porcie dla SMTP i jest to 25, alternatywnym jest port 587

Protokół szyfrowany poczty wychodzącej sSMTP (SSL) - pracuje na standardowym porcie dla sSMTP i jest to 465

Protokół poczty przychodzącej POP3 - pracuje na standardowym porcie dla POP3 i jest to 110

Protokół szyfrowany poczty przychodzącej POP3s (SSL) - pracuje na standardowym porcie dla POP3s i jest to 995

Protokół poczty przychodzącej IMAP - pracuje na standardowym porcie dla IMAP i jest to 143

Protokół poczty przychodzącej IMAPs (SSL) - pracuje na standardowym porcie dla IMAPs i jest to 993
Wybór protokołu dla poczty przychodzącej czyli POP3 lub IMAP zależy od Twoich potrzeb. Protokół POP3 charakteryzuje się tym, że pobiera wiadomości z serwera na dysk komputera z opcjonalną możliwością pozostawienia kopii wiadomości na serwerze. IMAP to protokół, dzięki któremu możesz przeglądać zawartość folderów skrzynki zdalnie.

3. Uzupełniamy dane
Uzupełniamy pola Imię i nazwisko, adres e-mail konfigurowanej skrzynki oraz hasło i klikamy Gotowe.

4. Konfiguracja serwera poczty wychodzącej
Autoryzacja SMTP
Pamiętaj, aby przy konfiguracji poczty wychodzącej ustawić autoryzację SMTP. Zwykle sprowadza się to do zaznaczenia opcji "Serwer wymaga uwierzytelnienia", używamy tych samych ustawień (login, hasło), co do odbioru poczty.

Jeśli nie poruszamy tu tematów, które Cię interesują, zadzwoń

Infolinia 501 366 369

Infolinia handlowa 801 801 030

Dział obsługi klienta (12) 296 36 63

Jesteśmy do Twojej dyspozycji od pon. do pt. w godz 8:00-18:00

Formularz kontaktowy

Trwa wysyłanie wiadomości, proszę czekać...
{{ label }}
  • {{ category.label }}