Trwa wyszukiwanie

Jak ustawić filtr spamu na serwerze (koncie e-mail)?



Na wszystkich usługach hostingowych zainstalowany jest mechanizm antyspamowy, który sprawdza wiadomości i określa czy dana wiadomość to spam.


Aktywacja zabezpieczeń antyspamowych SpamAssassin.
1. Przejdź do Panelu WebAs, w zakładce Usługi > Poczta > Domeny wybierz interesującą Cię skrzynkę.
2. Następnie przejdź do sekcji Antyspam.
3. Zaznacz opcję Włączone zabezpieczenie antyspamowe i na dole strony kliknij przycisk Zapisz formularz.


Dodatkowe możliwości konfiguracji skanera SpamAssassin


Ustawienie whitelist i blacklist



whitelist - biała lista lista adresów serwerów (np. adresfirmy.pl) oraz lista adresów kont e-mail (np. biuro@adresfirmy.pl), z których wiadomości będą zawsze doręczane* na konto w naszym systemie, nawet jeśli mechanizm antyspamowy uzna, że są spamem.


* UWAGA
Mechanizmy RBL, SPF i Greylist działają w pierwszej kolejności, na etapie nawiązywania połączenia pocztowego. W związku z tym, dodanie adresu do whitelisty nie spowoduje, że wiadomości odrzucane przez RBL/SPF/Greylist zaczną docierać. Każdy z mechanizmów posiada odrębną możliwość dodania adresów e-mail lub domen do białej i czarnej listy.

blacklist - czarna lista adresów serwerów oraz lista adresów e-mail, z których wiadomości będą zawsze uznawane jako spam i nie doręczane, bez względu na treść tych wiadomości.


Skala czułości


Skaner antyspamowy posiada skalę czułości, którą możesz ustawić samodzielnie.
Dla skali czułości zostały przewidziane następujące wartości:

bardzo mała - 9
mała - 7
normalna - 5
duża - 2

Każda wiadomość która jest przetwarzana przez system SpamAssassin posiada w nagłówkach wiadomości informacje na temat przyznanej "punktacji", która decyduje o rozpoznaniu wiadomości jako SPAM lub nie.

Na stronie http://spamassassin.apache.org/old/tests_3_3_x.html można sprawdzić reguły, które używane są przez system SpamAssassin do oceny wiadomości.



Ustawienie reguł systemu


Oznakowanie maila - dostarczane są wszystkie wiadomości, bez względu na ich treść. Mechanizm antyspamowy będzie dodawał w temacie wiadomości uznanych za spam przedrostek [SPAM], na podstawie którego będzie można sortować wiadomości w programie pocztowym.

przeniesienie maila - wiadomości uznane za spam będą automatycznie przenoszone do folderu SPAM na koncie pocztowym. Po 30 dniach wiadomości z folderu SPAM będą automatycznie usuwane (z tego powodu zalecamy sprawdzanie folderu SPAM za pomocą Webmail przynajmniej raz w miesiącu).


Stosowane w Domeny.pl zabezpieczenia antyspamowe


RBL - funkcja blokowania adresów IP, z których został rozesłany SPAM. Lista adresów jest pobierana na bieżąco od organizacji niezależnych. Włączenie opcji znacznie ogranicza liczbę spamu, może jednak powodować niedochodzenie wiadomości, jeśli adres serwera nadawcy zostanie umieszczony na liście RBL.

SPF - mechanizm sprawdzania przez serwer pocztowy czy wiadomość została wysłana z serwera, który jest poprawny dla danego adresu e-mail. Włączenie opcji ogranicza liczbę spamu i może chronić przed nowymi wirusami. Problemy występują rzadko i tylko w przypadku złej konfiguracji serwera nadawcy wiadomości.

Greylist - po włączeniu tej funkcji serwer przyjmuje wiadomości dopiero przy drugiej lub kolejnej próbie jej dostarczenia na serwer, pod warunkiem, że została ona nadana z tego samego adresu IP oraz po czasie nie krótszym niż 5 minut od pierwszej próby. Zabezpieczenie jest bardzo skuteczne, ponieważ wirusy i spamerzy niemal nigdy nie ponawiają próby wysyłki. Aktywacja powoduje jednak wydłużenie czasu dostarczania poczty w zależności od tego, po jakim czasie serwer nadawcy ponowi próbę wysyłki. Jeżeli serwer nie wykona ponownej próby, e-mail nie dotrze do odbiorcy. Warto jednak pamiętać o tym, że takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko.

SpamAssassin - analizuje nagłówki i treść wiadomości oraz ocenia je pod kątem cech charakterystycznych dla spamu. Sprawdza również, czy adres nadawcy i serwera pocztowego występuje w bazach antyspamowych oraz czy wiadomość jest zgodna ze standardami przesyłania poczty internetowej. Program uczy się również rozpoznawać SPAM dzięki wcześniej analizowanym listom. Na podstawie ilości przyznanych punktów wiadomość może zostać oznaczona przedrostkiem [SPAM] w temacie lub przeniesiona do folderu SPAM na serwerze.


Ustawienia RBL, SPF lub Greylist możesz zastosować dla wybranego konta pocztowego lub wszystkich kont w ramach wybranej domeny.

Dla całej domeny
Należy dokonać odpowiednich ustawień w panelu WebAs w zakładce Usługi > Poczta > DOMENY i kliknięciu w interesującą nas domenę.

Dla pojedynczego konta pocztowego
Należy dokonać odpowiednich ustawień w panelu WebAs w sekcji Usługi > Poczta i kliknięciu w interesującą skrzynkę i przejdź do sekcji Antyspam.



Jeśli zmienisz ustawienia zabezpieczeń dla całej domeny, będą one widoczne dla każdego konta pocztowego jako domyślne (ustawione standardowo), ta zasada dotyczy każdego konta dla którego zmiany w sekcji Antyspam nie były wprowadzane. Jeśli zmienisz konfigurację Antyspamu dla konkretnego konta pocztowego, to zasady ogólne dla tego konta nie będą obowiązywać.


Uwaga!
W ramach naszych zabezpieczeń istnieją mechanizmy, które sprawdzają załączniki pod kątem bezpieczeństwa, zarówno w wiadomościach wychodzących jak i przychodzących.

Pliki z rozszerzeniami .exe nie są respektowane, dodatkowo sprawdzane są pliki archiwów takie jak: 7z, zip, arj Jeśli zawierają pliki o poniższych rozszerzeniach również są odrzucane.

Lista niedozwolonych rozszerzeń:
rar, ade, adp, bat, chm, cmd, com, cpl, exe, hta, ins, isp, jse, js, lib, lnk, mde,
msd, msp, mst, pif, scr, sct, shb, sys, vb, vbe, vbs, vxd, wsc, wsf, wsh

Nie znalazłeś odpowiedzi? Skontaktuj się z nami!

Wyślij zapytanie
Wystąpił błąd

{{ error }}

Powiadomienie

{{ success }}

Administratorem Twoich danych osobowych jest cyber_Folks S.A., więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przeczytasz w naszej Polityce prywatności.

kod obrazka
Prześlij zapytanie przez Panel Klienta

W ten sposób uzyskasz najdokładniejszą i najlepiej dopasowaną do Twoich usług odpowiedź. Nasi konsultanci przed udzieleniem odpowiedzi zapoznają się z Twoimi usługami i wcześniejszymi zgłoszeniami.

Wyślij
Właściciel serwisu

cyber_Folks S.A. z siedzibą w Poznaniu
Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań
NIP: 7822622168, REGON: 364261632, KRS: 0000612359

Adres do korespondencji: ul. Marcika 27 C-D, 30-443 Kraków

Infolinia

Jesteśmy do Twojej dyspozycji
od pon. do pt. w godz 8:00-17:00

Płatności

Każdy Klient ma indywidualny nr rachunku bankowego dostępny po zalogowaniu w Panelu Klienta

Przejdź do panelu klienta

Możesz też zapłacić bez prowizji poprzez szybki i bezpieczny system Przelewy24. Operatorem transakcji realizowanych za pośrednictwem kart płatniczych jest PayPro S.A.

Przejdź do Przelewy24

{{ data.question }}

Twoja domena dostępna jest tylko w tym momencie!
Nie pozwól, aby zarejestrował ją ktoś inny!

cyber_Folks S.A. – Ustawienia plików cookies

Lubisz dobre ciastka? My też! Niektóre pliki cookies są wymagane do prawidłowego działania strony. Zaakceptuj także dodatkowe pliki cookies, związane z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi i marketingiem. Pliki cookie służą także do personalizacji reklam. Dzięki nim otrzymasz najlepsze doświadczenie naszej strony internetowej, którą stale doskonalimy. Udzielona dobrowolnie zgoda w każdej chwili może być wycofana lub zmodyfikowana. Więcej informacji o wykorzystywanych plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeśli wolisz określić swoje preferencje precyzyjnie – zapoznaj się z rodzajami plików cookies poniżej.

Funkcjonalne (zawsze aktywne)

To niezbędne do funkcjonowania strony pliki cookies. Strona nie będzie działać w pełni prawidłowo bez akceptacji tego rodzaju ciastek. Przykład: Plik cookie, który zapisuje Twoją zgodę lub sprzeciw, jest potrzebny, abyśmy wiedzieli, czy mamy Twoją zgodę na określone działania na stronie, pozwolą również zalogować się do Panelu Klienta, złożyć zamówienie lub skontaktować się z nami przez chat.

Analityczno-wydajnościowe

Umożliwią zebranie informacji o sposobie korzystania ze strony. Te pliki pozwolą nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie, a także dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, oraz zrozumieć jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Pomagają nam w analizie wydajności strony i zbieraniu syntetycznych informacji. Przykład: Możemy wykonywać mapy ciepła, dzięki czemu wiemy, które treści są czytelne, a które nie, a to pozwala na lepsze zaprojektowanie strony. Dzięki nim widzimy także, które wpisy blogowe były czytane częściej, a które rzadziej, co pozwala nam opracowywać bardziej interesujące treści. Głównym narzędziem z jakiego korzystamy jest Google Analytics.

Społecznościowe

To pliki cookies dotyczące platform społecznościowych umożliwią powiązania Cię z Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz w nich udostępniać treści pochodzące z naszej strony. Pliki sieci społecznościowych (pochodzące od podmiotów zewnętrznych, np. Facebooka) zbierają informacje w celu zapewnienia spersonalizowanych treści reklamowych. Przykładowo: Reklamy w Twoich mediach społecznościowych są lepiej dopasowane do Ciebie i zmniejszasz szansę na bombardowanie reklamami już kupionych usług lub produktów.

Marketingowe

To pliki związane z działaniem systemów automatyzacji marketingu oraz rozliczalnością reklam. Dzięki nim ograniczamy np. liczbę wyświetleń danej reklamy. Pozwalają nam także wykonywać testy porównawcze, dzięki którym stale doskonalimy działanie naszej strony. Testując wiele układów strony możemy łatwiej uzyskać taki, który zapewnia najlepszą czytelność dla użytkowników. Komunikacja staje się również bardziej spersonalizowana. Przykładowo: możemy podpowiedzieć Ci artykuł na temat tego, jak znaleźć nazwę domenową, kiedy widzimy, że szukasz domeny i trudno Ci znaleźć pasującą nazwę. Możemy też np. wyświetlić Ci podpowiedź, dotyczącą logowania, jeśli widzimy kilka nieudanych prób z rzędu. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach budowany jest Twój profil zainteresowań. Głównie korzystamy z sieci reklamowej Google oraz Facebook.