Poczta WebAs

Jak ustawić w poczcie zabezpieczenia antyspamowe



Artykuł dotyczy Panelu WebAs.


Na wszystkich usługach hostingowych zainstalowany jest mechanizm antyspamowy, który sprawdza wiadomości i określa czy dana wiadomość to spam.


Aktywacja zabezpieczeń antyspamowych SpamAssassin.
1. Przejdź do Panelu WebAs, w zakładce Usługi > Poczta > Domeny wybierz interesującą Cię skrzynkę.
2. Następnie przejdź do sekcji Antyspam.
3. Zaznacz opcję Włączone zabezpieczenie antyspamowe i na dole strony kliknij przycisk Zapisz formularz.


Dodatkowe możliwości konfiguracji skanera SpamAssassin


Ustawienie whitelist i blacklist



whitelist - biała lista lista adresów serwerów (np. adresfirmy.pl) oraz lista adresów kont e-mail (np. biuro@adresfirmy.pl), z których wiadomości będą zawsze doręczane* na konto w naszym systemie, nawet jeśli mechanizm antyspamowy uzna, że są spamem.


* UWAGA
Mechanizmy RBL, SPF i Greylist działają w pierwszej kolejności, na etapie nawiązywania połączenia pocztowego. W związku z tym, dodanie adresu do whitelisty nie spowoduje, że wiadomości odrzucane przez RBL/SPF/Greylist zaczną docierać. Każdy z mechanizmów posiada odrębną możliwość dodania adresów e-mail lub domen do białej i czarnej listy.

blacklist - czarna lista adresów serwerów oraz lista adresów e-mail, z których wiadomości będą zawsze uznawane jako spam i nie doręczane, bez względu na treść tych wiadomości.


Skala czułości


Skaner antyspamowy posiada skalę czułości, którą możesz ustawić samodzielnie.
Dla skali czułości zostały przewidziane następujące wartości:

bardzo mała - 9
mała - 7
normalna - 5
duża - 2

Każda wiadomość która jest przetwarzana przez system SpamAssassin posiada w nagłówkach wiadomości informacje na temat przyznanej "punktacji", która decyduje o rozpoznaniu wiadomości jako SPAM lub nie.

Na stronie http://spamassassin.apache.org/old/tests_3_3_x.html można sprawdzić reguły, które używane są przez system SpamAssassin do oceny wiadomości.



Ustawienie reguł systemu


Oznakowanie maila - dostarczane są wszystkie wiadomości, bez względu na ich treść. Mechanizm antyspamowy będzie dodawał w temacie wiadomości uznanych za spam przedrostek [SPAM], na podstawie którego będzie można sortować wiadomości w programie pocztowym.

przeniesienie maila - wiadomości uznane za spam będą automatycznie przenoszone do folderu SPAM na koncie pocztowym. Po 30 dniach wiadomości z folderu SPAM będą automatycznie usuwane (z tego powodu zalecamy sprawdzanie folderu SPAM za pomocą Webmail przynajmniej raz w miesiącu).


Stosowane w Domeny.pl zabezpieczenia antyspamowe


RBL - funkcja blokowania adresów IP, z których został rozesłany SPAM. Lista adresów jest pobierana na bieżąco od organizacji niezależnych. Włączenie opcji znacznie ogranicza liczbę spamu, może jednak powodować niedochodzenie wiadomości, jeśli adres serwera nadawcy zostanie umieszczony na liście RBL.

SPF - mechanizm sprawdzania przez serwer pocztowy czy wiadomość została wysłana z serwera, który jest poprawny dla danego adresu e-mail. Włączenie opcji ogranicza liczbę spamu i może chronić przed nowymi wirusami. Problemy występują rzadko i tylko w przypadku złej konfiguracji serwera nadawcy wiadomości.

Greylist - po włączeniu tej funkcji serwer przyjmuje wiadomości dopiero przy drugiej lub kolejnej próbie jej dostarczenia na serwer, pod warunkiem, że została ona nadana z tego samego adresu IP oraz po czasie nie krótszym niż 5 minut od pierwszej próby. Zabezpieczenie jest bardzo skuteczne, ponieważ wirusy i spamerzy niemal nigdy nie ponawiają próby wysyłki. Aktywacja powoduje jednak wydłużenie czasu dostarczania poczty w zależności od tego, po jakim czasie serwer nadawcy ponowi próbę wysyłki. Jeżeli serwer nie wykona ponownej próby, e-mail nie dotrze do odbiorcy. Warto jednak pamiętać o tym, że takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko.

SpamAssassin - analizuje nagłówki i treść wiadomości oraz ocenia je pod kątem cech charakterystycznych dla spamu. Sprawdza również, czy adres nadawcy i serwera pocztowego występuje w bazach antyspamowych oraz czy wiadomość jest zgodna ze standardami przesyłania poczty internetowej. Program uczy się również rozpoznawać SPAM dzięki wcześniej analizowanym listom. Na podstawie ilości przyznanych punktów wiadomość może zostać oznaczona przedrostkiem [SPAM] w temacie lub przeniesiona do folderu SPAM na serwerze.


Ustawienia RBL, SPF lub Greylist możesz zastosować dla wybranego konta pocztowego lub wszystkich kont w ramach wybranej domeny.

Dla całej domeny
Należy dokonać odpowiednich ustawień w panelu WebAs w zakładce Usługi > Poczta > DOMENY i kliknięciu w interesującą nas domenę.

Dla pojedynczego konta pocztowego
Należy dokonać odpowiednich ustawień w panelu WebAs w sekcji Usługi > Poczta i kliknięciu w interesującą skrzynkę i przejdź do sekcji Antyspam.



Jeśli zmienisz ustawienia zabezpieczeń dla całej domeny, będą one widoczne dla każdego konta pocztowego jako domyślne (ustawione standardowo), ta zasada dotyczy każdego konta dla którego zmiany w sekcji Antyspam nie były wprowadzane. Jeśli zmienisz konfigurację Antyspamu dla konkretnego konta pocztowego, to zasady ogólne dla tego konta nie będą obowiązywać.


Uwaga!
W ramach naszych zabezpieczeń istnieją mechanizmy, które sprawdzają załączniki pod kątem bezpieczeństwa, zarówno w wiadomościach wychodzących jak i przychodzących.

Pliki z rozszerzeniami .exe nie są respektowane, dodatkowo sprawdzane są pliki archiwów takie jak: 7z, zip, arj Jeśli zawierają pliki o poniższych rozszerzeniach również są odrzucane.

Lista niedozwolonych rozszerzeń:
rar, ade, adp, bat, chm, cmd, com, cpl, exe, hta, ins, isp, jse, js, lib, lnk, mde,
msd, msp, mst, pif, scr, sct, shb, sys, vb, vbe, vbs, vxd, wsc, wsf, wsh

Jeśli nie poruszamy tu tematów, które Cię interesują, zadzwoń

Infolinia 501 366 369

Infolinia handlowa 801 801 030

Dział obsługi klienta (12) 296 36 63

Jesteśmy do Twojej dyspozycji od pon. do pt. w godz 8:00-18:00

Formularz kontaktowy

Trwa wysyłanie wiadomości, proszę czekać...
{{ label }}
  • {{ category.label }}