Domeny i SSL WebAs

Poczta na serwerze zewnętrznym



Artykuł dotyczy panelu WebAs.


Skierowanie obsługi poczty na serwer zewnętrzny.



Jeśli chcesz zmienić konfigurację domeny tak aby poczta była obsługiwana przez serwer zewnętrzny musisz dokonać paru modyfikacji w rekordach DNS tej domeny.


  1. Zmiana konfiguracji polega na wprowadzeniu rekordów MX powiązanych z nowym serwerem.
    Rekord MX może być udostępniony przez usługodawcę, w innym wypadku musisz przygotować wartość rekordu z wykorzystaniem adresu IP docelowego serwera pocztowego.

    W pierwszej kolejności zaloguj się do panelu WebAs. Z menu wybierz Usługi > DNS > REKORDY


  2. Jeśli rekord został udostępniony. w zakładce rekordy wyszukaj swoją domenę i zwróć uwagę na rekord MX. W polu "Wartość" wpisz podaną przez usługodawcę nazwę, (opcjonalnie możesz podać nazwę przy drugim rekordzie z gwiazdką jeśli chcesz aby poczta w adresach subdomen również działała na docelowym serwerze). Następnie zaznacz rekordy w których wprowadziłeś zmiany i kliknij opcję "ZAPISZ ZMIANY".


  3. Jeśli posiadasz wyłącznie adres IP serwera docelowego to wartości rekordu MX musisz utworzyć samodzielnie. W zakładce "REKORDY" kliknij w przycisk "NOWY REKORD".


  4. Wybierz typ rekordu A, nazwę dla rekordu np. poczta.domena i w wartości podaj adres IP docelowego serwera pocztowego. Na koniec kliknij opcje "ZAPISZ FORMULARZ".



Po utworzeniu rekordu A wróć do punktu 2 tej instrukcji i podaj w wartości rekordu MX jego nazwę.

Jeśli nie poruszamy tu tematów, które Cię interesują, zadzwoń

Infolinia 501 366 369

Infolinia handlowa 801 801 030

Dział obsługi klienta (12) 296 36 63

Jesteśmy do Twojej dyspozycji od pon. do pt. w godz 8:00-18:00

Formularz kontaktowy

Trwa wysyłanie wiadomości, proszę czekać...
{{ label }}
  • {{ category.label }}

Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies . Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszane w Twoim urządzeniu końcowym, możesz zmienić ustawienia w przeglądarce.

cookies